۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۵۱۸۹۰
آیت الله ایمانی:

فتنه ها سنگ محک دشمنان برای سنجش ولایت پذیری مردم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این که دشمنان در حادثه 19 دی و فتنه 88 می خواستند حساسیت مردم نسبت به ولایت فقیه را محک بزنند، گفت: حضور به موقع و حداکثری مردم در صحنه از گسترش این دو فتنه و حملات بعدی دشمنان جلوگیری کرد.
آيت‌الله اسدالله ايماني،امام جمعه شيراز

آیت‌الله اسد‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که فرم کار و محتوای حماسه 19 و 9 دی یکی است، اظهار داشت: مردم در هر دو ماجرا دریافتند که این شروع ماجرا است و اگر جلوی آن نایستند دشمنان گام های بعدی را بر می دارند.


وی افزود: دشمن در 19 دی می خواست مردم را امتحان کند و میزان حساسیت جامعه نسبت به جایگاه ولایت فقیه و مرجعیت را بررسی کند، اگر مردم بی تفاوت بودند حتما دشمنان اقدامات بعدی برای پیاده سازی این طرح آمریکایی را انجام می دادند؛ در جریان فتنه 88 نیز طرح تقلب در انتخابات پوششی بود برای آزمودن مردم در همراهی با فتنه گران.


امام جمعه شیراز حضور روحانیت و مردم را در حماسه 19 دی بجا و به موقع ارزیابی کرد و گفت: اگر این حماسه اتفاق نمی افتاد شاید سرنوشت انقلاب اسلامی به شکل دیگری رقم می خورد.


نماینده ولی فقیه در استان فارس قیام مردم در 19 و 9 دی را ناشی از بصیرت آنها دانست و تصریح کرد: حضور به موقع مردم در صحنه و دفاع آنها از ارزش های اسلامی و ولایت فقیه شاخصه ای است که این دو حماسه را به هم پیوند می زند.


آیت الله ایمانی در توضیح حادثه 19 دی گفت: وقتی که از سوی رژیم ستمشاهی در مقاله روزنامه اطلاعات با نام مستعار احمد رشیدی مطلق به امام خمینی(ره) توهین شد، طلاب و روحانیت درس ها را تعطیل کرده و به بیوت مراجع برای تظلم خواهی رفتند.


وی اضافه کرد: آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی در آن زمان جزو اساتید برجسته حوزه علمیه قم بودند به همین دلیل بیوت ایشان محل رجوع طلاب و فضلای قم بود؛ در بازگشت مردم از منزل آیت الله نوری همدانی عمّال شاه جلوی آنها را گرفته و بسیاری را کشته و زخمی کردند و از این جا مراسمات چهلم شهدا در شهرهای مختلف پیوسته انجام شد تا به 22 بهمن و پیروزی انقلاب منجر شد./928/ت302/ج

ارسال نظرات