۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۵۲۲۰۳
آیت‌الله امینی:

قیام19دی مبدا شکل گیری انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به اهمیت 19 دی گفت: مردم قم در روز 19 دی قیام خونین و سرنوشت‌سازی را رقم زدند که این امر به دلیل توهین روزنامه‌ای به حضرت امام(ره) و فرزند بزرگوار ایشان بود.
اقامه نماز جمعه قم به امامت آيت الله اميني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ابراهیم امینی، امام جمعه قم، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: گویندگان و سخنرانان حدیث دروغ برای مردم نگویند، مرثیه‌خوانان تلاش‌ کنند که مطلب دروغی را به امام حسین(ع) نسبت ندهند.
وی با اشاره به اهمیت عمل کردن به وعده، اظهار داشت، افزود: هر کس در خانواده و جامعه هر وعده‌ای که می‌دهد به آن عمل کند، همچنین افراد در هر مقامی هستند که اگر سخنی را به عنوان راز به شما گفتند، آن را برای دیگران آشکار نکنید.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جامعه ما چشم‌چرانی است، این چشم‌چرانی‌ها مشکلات دنیایی و آخرتی را به همراه می‌آورد، یکی از مشکلات بزرگ جوانان ما چشم‌چرانی است که سبب تأخیر در ازدواج‌ها و مشکل‌پسند شدن آنان می‌شود.
وی با بیان این‌که جوانان دوران جوانی را قدر بدانند، ادامه داد: جوانان از گناهان جنسی برحذر باشند و سعی در پاک نگاه داشتن خود داشته باشند، گرچه قدری مشکل است اما این امر با تصمیم و همت جدی امکان‌پذیر است.
آیت‌الله امینی با قرائت حدیثی به اهمیت صدق حدیث و ادای امانت اشاره کرد و افزود: میزان ایمان فرد در رعایت این دو امر است، برای ازدواج و تجارت نیز می‌توان فرد را با این معیارها شناخت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت سالروز قیام خونین مردم قم در 19 دی، اضافه کرد: مردم قم در روز 19 دی قیام خونین و سرنوشت‌سازی را رقم زدند که این امر به دلیل توهین روزنامه‌ای به حضرت امام(ره) و فرزند ایشان بود.
امام جمعه قم ابراز داشت: مدرسان و طلبه‌ها در آن روز به بیت مراجع برای تظلم‌خواهی حرکت می‌کردند و آن حرکت، حرکت آرامی بود، در روز دوم این حرکت مورد هجمه عمال رژیم طاغوت قرار گرفتند و عده‌ای را در آن روز به خاک و خون کشیدند.
وی حادثه 19 دی را سبب اوج مبارزات خواند و گفت: این حرکت در نهایت به پیروزی انقلاب منجر شد، مردم باید قدر این واقعه را بدانند و یاد و خاطره این روز را گرامی بدارند./914/پ202/ج
ارسال نظرات