۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۵۲۲۹۳
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

بصیرت مردم در 9 و 19 دی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دفاع از ارزش ها ی الهی و ولایت فقیه را وجه مشترک حماسه 19دی و 9دی دانست و گفت: 19 و 9 دی در تداوم یک خط واحد و آن هم حمایت از دین، ارزش‌های الهی و حمایت از ولایت فقیه به وجود آمد.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین علل شکل گیری قیام 19 دی مردم قم، گفت: جرقه 19 دی به خاطر اهانت به حضرت امام خمینی(ره) و از تجمع روحانیان و مردم و رفتن به بیوت مراجع تقلید آغاز شد.
وی نقش روحانیت در قیام 19 دی را برجسته عنوان کرد و ابراز داشت: روحانیت پیشاپیش مردم در قیام 19 دی حضور داشتند و با رهنمودهای مراجع تقلید این قیام بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: سخنرانی و روشنگری های مراجع تقلید، حضور اساتید و بدنه حوزه علمیه سبب شد که مردم احساس وظیفه کرده و برای انجام قیام خود یک حجت شرعی قاطع و پشتوانه‌ای بزرگ را به همراه داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این‌که روحانیت از آغاز تا پایان قیام 19 دی نقش کلیدی بر عهده داشت، اظهار کرد: در مبارزه با ایادی رژیم ستمشاهی، روحانیت حضور جدی داشت و شهدایی را در راه دفاع از حضرت امام خمینی(ره) تقدیم کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به وجوه اشتراک قیام 19 و 9 دی، گفت: در حماسه 9 دی مردم مشاهده کردند که مزدوران استکبار جهانی به همراه مهره‌های داخلی می‌خواهند با آرمان امام خمینی(ره) مبارزه کرده و در برابر خلف صالح ایشان ایستادگی کنند؛ از این رو مردم به صحنه آمده و حماسه 9 دی را به وجود آوردند.
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: مردم همان گونه که در قیام 19 دی از امام خمینی(ره) حمایت کردند در 9 دی نیز به صحنه آمده و از رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه دفاع کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این‌که دشمنان در 19 دی و  فتنه 88 به ولایت فقیه و ارزش های دینی اهانت کردند، گفت: اهانت به حضرت امام و فتنه 88 هر دو در راستای حساسیت زدایی نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های دینی بود؛ از این رو حماسه 19 و 9 دی برای مقابله با متعرضان به ارزش‌های دینی صورت گرفت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که 19 و 9 دی در تداوم یک خط واحد و آن هم حمایت از دین، ارزش‌های الهی و حمایت از ولایت فقیه به وجود آمد، ابراز کرد: در هر دو حرکت طراحی و توطئه دشمن، تبدیل به فرصت و موجب استحکام و تقویت بیشتر رهبری و ارزش‌ها و آرمان‌های دینی شد./927/ت302/ج
ارسال نظرات