۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۵۳۵۲۶
با حضور و راهنمایی روحانیان صورت می‌گیرد؛

فعالیت‌های فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان جنوبی از برگزاری نشست‌های ولایت فقیه و سیره پژوهی 172 شهید دانش آموز این استان با حضور و راهنمایی اساتید برتر حوزه علمیه در این اتحادیه خبر داد.
فعالیت‌های فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان جنوبی

حسن معزیى‌فر، مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، گفت: نشست‌های ولایت فقیه با حضور اساتید برتر حوزه علمیه در این اتحادیه برگزار می‌شود.

 

وی افزود: پاسخ به شبهات دانش آموزان در زمینه ولایت فقیه، ضرورت ولایت فقیه در جامعه و برکات ولایت فقیه از اهداف محوری برگزاری این نشست‌ها است که دانش آموزان از حضور اساتید حوزوی در این نشست‌ها استقبال بسیار خوبی کرده و علاقه خاصی برای حضور در کلاس‌های درس اساتید حوزوی دارند.

 

وی از برگزاری نشست‌های دیگری با موضوع انسان شناسی، عبودیت و خودسازی با حضور اساتید حوزه در این اتحادیه خبر داد و گفت: ترویج زندگی طلبگی در میان دانش آموزان از دیگر اهداف دعوت اساتید حوزوی در اتحادیه است.

 

معزی‌فر ادامه داد: حضور اساتید حوزوی در اتحادیه موجب پاسخگویی ریشه‌ای به شبهات دانش آموزان شده و از بروز شبهات بیشتر در ذهن دانش آموزان جلوگیری می‌کند، همچنین حضور اساتید حوزوی و روحانی، نعمت بزرگی برای هدایت دانش آموزان عضو اتحادیه است.

 

وی یادآورشد: ایجاد تعامل بیشتر میان اساتید روحانی واتحادیه از اهداف اصلی است که در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان دنبال می‌شود.

 

سیره پژوهی 172 شهید دانش آموز خراسان جنوبی با راهنمایی مربیان روحانی

 

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان جنوبی، در ادامه از سیره پژوهی 172 شهید دانش آموز با کمک و راهنمایی اساتید و مربیان طلبه و روحانی در این استان خبر داد.

 

وی با بیان این‌که پرونده این شهدا مورد پژوهش قرار گرفته است، گفت: دانش آموزان در این طرح در قالب گروه 4 یا 5 نفره در استان با کمک یک روحانی به عنوان مربی، سیره و منش رفتاری شهدای دانش آموز را مورد پژوهش قرار داده‌اند.

 

وی افزود: انس با شهدا و مدد گرفتن از اهل بیت و تبعیت از سیره شهدا از لوازم انجام سیره پژوهی شهدا است، بنابراین دانش آموزانی که این پژوهش‌ها را انجام می‌دهند در هنگام پژوهش و پس از آن انس زیادی با قرآن پیدا کرده و الزام آنها به معنویت بیشتر می‌شود.

 

معزی‌فر ادامه داد: حضور یک روحانی به عنوان مسؤول موجب شده که دانش آموزان برای بیشتر شبهات خود پاسخ مناسبی دریافت کنند که در این راستا خیمه‌های معرفت این سازمان نیز با حضور اساتید روحانی برگزار شده که در مقایسه با سایر سازمان‌ها حال و هوای خاصی به انجمن بخشیده است.

 

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خراسان جنوبی در پایان از همکاری بسیار خوب روحانیان و طلاب حوزه‌های علمیه استان در برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در استان خبر داد./932/پ203/ب

ارسال نظرات