۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۵۷۸۷۵
رییس اداره ارشاد خوزستان:

کنگره بزرگداشت سید نعمت‌الله جزایری برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره بزرگداشت آیت‌الله سید نعمت‌الله جزایری دهم و یازدهم اسفندماه با حضور شخصیت‌های کشوری و مسؤولان محلی در تالار رسالت شهر شوشتر برگزار می‌شود.
سيد نعمت الله جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سپهر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان عصر یک‌شنبه ششم اسفند ماه در نشست خبری کنگره بزرگداشت آیت ‌الله سید نعمت‌الله جزایری که در انجمن آثار و مفاخر ملی برگزار شد گفت: خوزستان مملو از شخصیت‌های برجسته دینی از خاندان مهزیار اهوازی و شجره بزرگ و مقدسه سادات جزایری است که سرچشمه آنها علامه کبیر سید نعمت‌الله جزایری است.

وی با بیان این‌که خوزستان خاستگاه بسیاری از مفاخر فقهی و شیعی است عنوان داشت: خاندان شیخ جعفر شوشتری و فرزندان و نوادگان او، علمای برجسته‌ای در دزفول و همچنین دعبل خزایی در زمینه شعر و ادبیات از مفاخر دیگر خوزستان هستند.

حجت‌الاسلام سپهر با اشاره به این‌که امروز تشیع از برکات و خدمات فقهی و دینی علما و شخصیت‌های خوزستان بهره‌مند است ابراز داشت: خوزستان پایتخت دفاع مقدس، مرکز عشق و ایثار، ولایت‌مداری و مقاومت فرزندان ایران است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: ظرف دو سه سال گذشته فعالیت‌های خوبی در این استان انجام شده است که از جمله آنها می‌توان به کنگره بزرگداشت شیخ جعفر شوشتری، استاد معلمی، آیت‌الله وحید بهبهانی اشاره کرد.

وی با اشاره به این‌که فراخوان کنگره بزرگداشت آیت‌الله سید نعمت‌الله جزایری به حوزه‌های علمیه سراسر کشور اعلام شد اظهار داشت: مقالات بسیاری ارسال شده است که در آنها شخصیت ایشان از ابعاد مختلف مورد پردازش قرار گرفته است.

دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان خوزستان همچنین افزود: کنگره بزرگداشت محدث کبیر آیت‌الله سید نعمت‌الله جزایری پنج شنبه و جمعه، دهم و یازدهم اسفندماه با حضور شخصیت‌های کشوری و مسؤولان محلی و مردم علاقمند به علما و مرجعیت در تالار رسالت شهر شوشتر که دارالفقاهه است برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سپهر در ادامه این مطلب بیان داشت: این کنگره روز جمعه، یازدهم اسفند ماه در بخش علمی با حضور محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت‌آلله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در تالار امام رضا(ع) صنعت نفت آبادان ادامه پیدا می‌کند.

وی همچنین گفت: در این کنگره سه اثر به عنوان اثرهای ویژه معرفی می‌شوند و همچنین به بقیه مقالات لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی تعلق می‌گیرد./956/پ202/ع

ارسال نظرات