۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۵۸۰۷۳
استاد حوزه علمیه کرمان:

بصیرت به دم‌زدن از اصول و دینداری در حرف نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی آبادی با بیان این که بصیرت داشتن فقط دم زدن از اصول نیست، گفت:‌ ما باید در همه حال به اصول عمل کنیم و در این راه از شیطان و هوای نفس اطاعت نکنیم.
بصيرت/1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی حاجی‏آبادی، صبح امروز در مدرسه صالحیه کرمان، در جمع طلاب این مدرسه گفت:‌ مسؤولیت افراد مذهبی و دیندار جامعه بیشتر است چون این گونه افراد اگر خطایی و اشتباهی مرتکب شوند بیشتر نمود دارد؛ در حالی که خطاهای افراد غیرمتدین جامعه بیش‏تر است.

وی با بیان این که بصیرت داشتن فقط دم زدن از اصول نیست، گفت:‌ ما باید در همه حال به اصول عمل کنیم و در این راه از شیطان و هوای نفس اطاعت نکنیم.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: اگر افرادی که زمینه مناسب برای پیشرفت را دارند بصیرت خود را افزایش دهند و به سطح مطلوبی برسند می‏توانند یک جامعه را هدایت و راهبری کنند.

وی گفت:‌ خدا برای همه ما عرصه درگیری و امتحان قرار داده که این عرصه در تمامی زندگی ما قرار دارد اما این عرصه برای طلبه‏ها دقیق‏تر است و بیشتر به چشم می‏آید.

حجت الاسلام حاجی‏آبادی در ادامه ابراز داشت:‌ این عرصه برای هر گروهی به گونه‏ای است و برای اهل دین به صورت کدورت‏های آخرالزمانی نمود پیدا می‏کند و ما باید این کدورت‏ها را کم کنیم تا بتوانیم با دیگران هم خوب برخورد کنیم و این که ما با افراد چگونه برخورد ‏کنیم در رفتار جمعی ما و در عبادات ما تأثیر دارد.

وی با اشاره روایاتی که در این زمینه وارد شده گفت: در روایات است که نه تنها اشتباه بلکه گناه برادر مؤمن را توجیه کن و حتی اگر توجیه ندارد توجیه ایجاد کن؛ این در حالی است که گاهی بدبینی بین اهل دین غوغا می‏کند.

حجت الاسلام حاجی آبادی همچنین گفت: در زندگی طلبگی نباید از این گونه برداشت کرد که بزرگان اهل اشتباه نیستند، اگر این گونه فکر کند دو مشکل ایجاد می‌شود یکی مأیوس شدن و دیگری توجیه کردن گناه و اشتباه خودش. بنابر این هیچ ضمانتی نیست بر این که هر کس جزء بزرگان شد تا آخر به همان حال بماند./9702/پ202/س
ارسال نظرات