۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۵۸۸۱۱
آیت الله موسوی جزایری:

تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدامی ماندگار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به ضرورت ارتباط حوزه علمیه و نظام آموزشی کشور، تاکید کرد: استفاده از تجربیات همدیگر سبب بروز استعداد های اسلامی نسل جوان که مبتنی بر عقائد راسخ دینی است می شود.
آ يت  لله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در نشست سالانه کمیته همکاری های آموزش و پرورش با حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که فعالیت های فرهنگی و بنیادین در سنگر های مختلف کار مقدسی است، اظهار داشت: خوشبختانه آموزش و پرورش تاکنون فعالیت های مختلفی برای تربیتی معرفتی دانش آموزان انجام داده است.

وی با اشاره به این که طراحی و تهیه سند چشم انداز تحول آموزش کار ماندگاری است که از سوی وزیر آموزش و پرورش انجام شد، بیان داشت: روند تحول نگرش آموزش با کمک حوزه علمیه سریع تر انجام می پذیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که در زمان حکومت مستبد پهلوی اندیشه های غربی به ساختار آموزشی کشور راه پیدا کرد، تصریح کرد: باید فعالیت های فرهنگی و تربیتی بیشتر از گذشته شود؛ چرا که نظام آموزشی کشورمان مهم ترین هدف دشمن است.

آیت الله موسوی جزایری حضور روحانیت را در عرصه های آموزش دانش آموزان مؤثر خواند و با بیان این که ارتباط این قشر با نهاد های آموزشی سبب شکوفایی استعداد های فکری نوجوانان می شود، گفت: باید از راه هایی که دشمن برای رسیدن به اهدف خود از آن ها استفاده می کند بهرمند شد؛ چرا که فرهنگ سازی دینی ویژه نسل جوان خواهان فعالیتی بنیادین است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارتباط تنگاتنگ حوزه علمیه و آموزش و پرورش، افزود: ارتباط این دو نهاد مقدس سبب گسترش و آسان شدن آموزش معارف دینی به دانش آموزان می شود.

امام جمعه اهواز در ادامه سخنانش با بیان این که تشکیل کمیته ای به منظور ارتباط آموزش و پرورش با حوزه علمیه نعمتی بزرگ از خداوند متعال است، افزود: باید از فرصت های موجود نهایت استفاده را کرد؛ چرا که فرصت ها کم به دست می آیند.

وی با اشاره به جلساتی که پیرامون کمیته ارتباط حوزه علمیه و پرورش خوزستان برگزار می شود، اظهار داشت: نشست ها و جلسات پیرامون موضوع های مختلف ستاد ارتباط آموزش و پرورش با حوزه علمیه باید خروجی کاربردی داشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: زمانی که از جلسه خارج می شویم باید نکات و مصوباتی کاربردی را برای اجرا به مدارس برد و آنها را اجرا کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که فشار و تهدید های مختلف سبب نشود که از کار فرهنگی دست بکشیم، گفت: به یقین فشار های دشمن مستلزم تدابیری است و این مسائل نباید سبب تعطیلی و کندی فعالیت های فرهنگی و بنیادین شود.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که نگذاریم فشار های اقتصادی سبب نابودی عزم و اراده خودمان شود، افزود: هدف دشمن از اعمال این فشار های القای یأس و نا امیدی علیه ملت و نظام اسلامی است./9458/پ202/ج

 

ارسال نظرات