۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۵۹۷۱۳
عضو جامعه مدرسین:

خدمات متعدد آیت الله موسوی لاری را باید چندین مؤسسه انجام دهد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر این که آیت الله موسوی لاری به تنهایی کارهایی را انجام داد که در حال حاضر باید چندین مؤسسه انجام دهد، از آن عالم ربانی به عنوان مدافع انقلاب، امام و رهبری یاد کرد.
آيت الله عباس کعبي
آیت الله عباس کعبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مرحوم آیت الله موسوی لاری یک الگو برای فضلایی است که می خواهند با اخلاص در عرصه تبلیغ دین گام بردارند، گفت: ایشان با اخلاص قلم زد و به همین دلیل اثرهای ایشان ماندگار و باعث هدایت تشنگان معارف اسلامی شد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آثار متعددی از آیت الله موسوی لاری به 39 زبان ترجمه شده است، تصریح کرد: ایشان به تنهایی کارهایی انجام داد که در زمان ما باید چندین مؤسسه آن را انجام می داد، ایشان به تنهایی و با کار، تلاش و اخلاص تلاش کرد که معارف اهل بیت(ع) را به سطح جهان و به مخاطبانی که تشنه معارف زلال اهل بیت(ع) هستند برساند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اخلاص، پشتکار، موقعیت شناسی و زمان شناسی آیت الله موسوی لاری را نمونه خواند و اظهار داشت: در زمان حیات ایشان در قم تجلیل ویژه ای از ایشان صورت گرفت و به عنوان چهره ماندگار بین المللی توسط حوزه تقدیر شد و در جامعه المصطفی قدردانی ویژه ای از ایشان صورت گرفت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: البته نویسندگی آیت الله موسوی لاری را از دفاع از نظام، امام و رهبری باز نداشت، ایشان اهتمام ویژه ای به مسیر و راه امام، رهبری و نظام مقدس اسلامی داشت و از ظرفیت نظام برای نشر معارف اسلامی در عرصه بین المللی به خوبی استفاده کرد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: همه باید ظرفیت بین المللی که برای روحانیت به منظور نشر معارف اسلامی فراهم شده است را قدر بدانیم و در عرصه ترجمه متون و آشنایی با زبان های زنده دنیا و تبلیغ دین در عرصه بین الملل تلاش کنیم.
آیت الله کعبی در پایان اظهار داشت: ارتحال ایشان را به حضرت ولی عصر، رهبر معظم انقلاب، و حوزه های علمیه و مردم استان فارس تسلیت می گوییم و امیدواریم خداوند تبارک و تعالی روح این عالم ربانی را با اولیائش محشور کند./924/ت302/ج
ارسال نظرات