۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۵۹۸۱۹
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

فناوری غرب، مدیون دانش اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صفایی بوشهری ایران، عراق و عمان را مثلث تمدن در منطقه خلیج‌فارس دانست و گفت: این سه کشور و کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس و آبراه استراتژیک خلیج فارس، مدیریت آینده جهان را رقم خواهند زد.
همايش بين‌المللي بوشهر، بصره و مسقط در بوشهر آيت الله صفايي بوشهري در همايش بين‌المللي بوشهر، بصره و مسقط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، صبح امروز در همایش بین‌المللی «بوشهر، بصره و مسقط» مناسبات تاریخی ـ اجتماعی، با بیان این که خلیج فارس، آبراه هدایت جهان به سوی اسلام است، ابراز داشت: خلیج‌فارس، خلیجی به رنگ خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به به شناخت تاریخ بصره، مسقط و بوشهر در سخنانی به بیان بخشی از تاریخ، بزرگی‌ها، مکاتب و عالمان این سه شهر پرداخت و بیان داشت: استان بوشهر در فرهنگ دینی، تولید علم، ادب، لغت عربی و بسیاری از علوم اسلامی و علم و فناوری‌های نوین تجربی، دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای است.

امام جمعه بوشهر با بیان این که کشورهای حوزه خلیج فارس همواره در طول تاریخ منشأ تحولات بسیار سرنوشت‌ساز علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بین‌المللی بوده‌اند، ابراز امیدواری کرد: این همایش نتایج بسیار عالی در وحدت، فهم‌گرایی و گرایش پیشرفت دانش و فنآوری در حوزه مراکز آموزش عالی خلیج فارس داشته باشد.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر با اشاره به ارزش همگرایی و وحدت در سرزمین‌های اسلامی به ویژه در مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه تصریح کرد: همگرایی و پرهیز از تفرقه، وقتی معنا می یابد که جهان استکبار و سلطه در طول تاریخ به دنبال عقب نگه داشتن کشورهای اسلامی به ویژه در حوزه علم و فناوری بوده‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بوشهر با بیان این که جهان استکبار به دنبال ایجاد جبهه ای متحد با نگرش سلطه‌گری در ابعاد مختلف در جهان است، اظهار داشت: رهایی و آزادی در این عرصه، نیازمند وحدت کشورهای اسلامی و آزادی‌خواهان جهان به ویژه دانشمندان، فرهیختگان و اهل تحقیق و پژوهش است و بهترین مرکز برای ایجاد این اتحادیه آسمانی، مراکز آموزش عالی هستند.

دانش و فناوری غرب، مدیون دانش اسلامی است

وی با بیان این که یکی از راهکارهای جهان استکبار، انحصار، اسارت و آپارتاید علم است، بیان داشت: این موضوع در حالی است که تاریخ علم در جهان، شاهد و گواه است که دانش و فناوری غرب، مدیون دانش اسلامی است.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: این وحدت و همگرایی با نگاه استراتژیک و بنیادین، یک سیاست راهبردیِ قوی در مسیر آزادی انسان، علم و جهان تحت سلطه از نظام سلطه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به نقش مهم عراق، عمان و ایران در آینده‌ جهان اشاره و خاطر نشان کرد: تاریخ این سه کشور و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس و مرتبه بالای تأثیر گذاری آن در معادلات همه جانبه جهان، از دیرباز مورد توجه آکادمی‌ها و اتاق‌های فکر سیاسی جهان بوده است.

امام جمعه بوشهر با بیان این که ایران، عراق و عمان، مثلث تمدن در منطقه خلیج‌فارس بوده‌اند، گفت: این سه کشور و کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس و براه استراتژیک خلیج فارس، مدیریت آینده جهان را رقم خواهند زد.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر با بیان این که در طول تاریخ چهار بار حمله انگلیس به بوشهر، از سوی عالمان بزرگ و سرداران رشید این منطقه دفع شده است، تصریح کرد: استان بوشهر همواره در تاریخ، علم‌گرایی، اسلام گرایی، وحدت گرایی و ولایتمداری را اساس خود داشته و در عرصه مقاومت و بیداری در برابر تهاجم دیگران، اثر گذار بوده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به بررسی ارتباط تاریخی بین بصره، مسقط و بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: این سه شهر از دیرباز ارتباطی جدی بر مدار تعامل و تفاهم، رشد، همگرایی و دستگیری و کمک به هم داشته‌اند.

وی به جایگاه مهم تشکیل اتحادیه دانشگاه‌های جنوب غرب آسیا اشاره و خاطر نشان کرد: آینده حوزه خلیج فارس و مراکز آموزش عالی با نگاه رهبر معظم انقلاب می‌تواند به گونه ای باشد که این تعامل، همگرایی و وحدت اسلامی بر مبنای فقه نبوی موجب شود که خلیج فارس، جهان را مدیریت کند.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: این همایش آغازی برای وحدت و همگرایی بر مدار عدالت اسلامی و رشد در همه عرصه‌های علمی و فناوری و پیشرفت در افق بین المللی باشد./9454/پ203/ج

ارسال نظرات