۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۵۹۸۴۳
حجت الاسلام غفاری خبر داد؛

افزایش ظرفیت پذیرش سطح 3 حوزه خواهران ساری

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران با اشاره به راه انداری چهارمین مدرسه علمیه خواهران در مقطع کارشناسی ارشد گفت: به زودی این مدرسه در ساری افتتاح می شود.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام  علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران در آیین افتتاح مدرسه علمیه ریحانه الرسول نکا افزود: تأسیس و آغاز به کار مدارس علمیه آغازی برای فرجام نیکو است تا فاضله های ارزشمندی به جامعه دینی تحویل داده شود.

 

وی اظهار کرد: ضرورت داشتن حوزه ها و مدارس علمیه در کشور از مهم ترین برنامه هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد اما متأسفانه با توجه به جمعیت بانوان در کشور از فضاهای مناسب حوزوی برخوردار نیستیم.

 

حجت الاسلام غفاری، ادامه داد: امروز مصاف با دشمن حقیقتی انکار ناپذیر است و امروز دشمن در حوزه فرهنگی اعلام جنگ کرده است که باید مراقب برنامه های ضد فرهنگی  و ضد ارزشی دشمن باشیم.

 

وی یادآور شد: امروز ما نه تنها در مقام وعظ و موعظه و نصیحت نباید وارد شویم بلکه باید با همه توان در برابر تلاش دشمن وارد میدان عمل شویم.

 

مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران با بیان این که باید حوزه های علمیه خوهران متناسب با جمعیت بانوان در جامعه باشد تصریح کرد: اگر براساس این که نیمی از جمعیت کشور ما را بانوان تشکیل داده اند، به مدرسه علمیه توجه می شد باید به ازای هر دو مدرسه علمیه برادران یک مدرسه علمیه خواهران داشتیم که متأسفانه این چنین نیست.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که امروز پایان نامه های بانوان ما در حوزه های علمیه از پایان نامه های برتر است، ادامه داد: خوشبختانه بانوان حوزه های علمیه در رقابت های پژوهشی پیش گام تر از برادران ظاهر شده اند.

 

مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران افزود: 300 مدرسه علمیه خواهران در کشور فعال است و در منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران در استان های مازندران و گلستان در حال حاضر 28 مدرسه علمیه فعال داریم که سه هزار طلبه در حال تحصیل هستند.

 

وی گفت: پایه های اصلی حمایت از حوزه های علمیه مردم هستند و باید این پایگاه های مردمی تقویت شوند.

 

حجت الاسلام غفاری ادامه داد: خروجی حوزه های علمیه ما در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و  فوق تخصصی و اجتهاد است که مقطع کارشناسی در مازندران و گلستان باید طلاب ما 190 واحد درسی را پشت سر بگذارند و پنج ساله مدرک رسمی کارشناسی دریافت می کنند.

 

وی افزود: مدرک حوزه ها مدرک شورای عالی انقلاب فرهنگی است و با مدرک کارشناسی مدارس علمیه همه دستگاه ها، ادارات و نهادها موظف هستند همچون مدارک رسمی دیگر به کارگیری کنند و این مدرک در داخل و خارج کشور دارای اعتبار است.

 

مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران با اشاره به راه انداری چهارمین مدرسه علمیه خواهران در مقطع کارشناسی ارشد گفت: به زودی این مدرسه در ساری افتتاح می شود.

 

حجت الاسلام غفاری یادآور شد: در حال حاضر استان مازندران دارای سه مدرسه در مقطع کارشناسی ارشد در شهرهای بابل، تنکابن و جویبار است.

 

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه خواهران یک ظرفیت مناسب علمی است و باید تلاش شود تا هر شهر یک بانو امین اصفهانی تربیت کند و باید بسترهای لازم برای این کار فراهم شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات