۲۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۶۱۳۴۹
حجت الاسلام حسن روحانی:

دولت فرا جناحی تشکیل می دهم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسن روحانی گفت: دولتی موفق خواهد بود که فراجناحی باشد، مگر می‌توان با یک جناح کشور را اداره کرد؟ باید از کسانی‌که نظام و قانون اساسی را قبول دارند،‌ بهره بگیریم و استفاده کنیم.
همايش حاميان حجت الاسلام حسن روحاني همايش حاميان حجت الاسلام حسن روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن روحانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز پنج شنبه بیست و دوم فروردین ماه در همایش دعوت از وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در تالار آدینه تهران، گفت: سلام بر امام(ره) که همه چیز را از او دارم، سلام بر شهیدان، ایثارگران، سلام بر ایران که امروز چهره‌اش غبارآلود است، سلام بر اسلام و انقلاب که از نام انقلاب سوء استفاده کردند و شعارهای بی‌محتوا و گاهی بداخلاقی را پای انقلاب نوشتند، سلام بر قدخمیده پیرمردی که می‌گوید نام من آزادی است و سلام بر انقلاب اسلامی، بر ایران و بر ملت ایران.

وی بیان داشت: ایران روزهای حساسی را می‌گذراند، سرمایه‌ای که در سال‌های اخیر یا از دست رفت و یا به آن ضربه‌های سختی وارد آمد، تورم بیش از سی درصد و کاهش قدرت خرید در شرایطی است که بیشترین درآمدهای ارزی در این هشت سال نصیب کشور شد.

 حجت‌الاسلام روحانی ابراز داشت: ارزی که دولت سازندگی از نفت و گاز در اختیار داشت، 24 درصد درآمد ارزی هشت سال اخیر بوده است و برای اولین بار پس از جنگ تحمیلی است که رشد اقتصادی کشور منفی شده است، در شرایطی که این همه درآمد ارزی در اختیار بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از قانونمندی و قانون‌گرایی می گویم که چه بر سر آن آمد، گسترش ناامنی های شغلی، سیاسی و اقتصادی، دیگر نگویم که بر سر منزلت و کرامت انسانی در جامعه چه آمد، ایران روزهای حساسی را می‌گذراند، حساسیت نسبت به چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌خاطر تحریم‌ها، معضلات اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: رقم درآمدهای ارزی در مجموع بیش از هفتصد میلیارد دلار است، قرار بود نرخ تورم و بیکاری تک رقمی شود و همه ضعف‌ها و ناکارآمدی را نمی‌توان پای تحریم نوشت، همین مدیریت بود که تحریم  را به سخره می‌گرفت.

وی تصریح کرد: در این شرایط حساس کسی باید رییس جمهو شود که مسؤول، معتدل، کارآمد، بین‌الملل‌نگر، برنامه‌محور، مشورت پذیر، مسئولیت پذیر و پاسخ‌گو باشد و در یک کلمه رییس جمهور به مثابه رییس جمهور زیرا او می خواهد جمهور مردم را ریاست کند.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: در این شرایط حساس و ویژه من به‌خاطر احساس مسئولیت شخصی و به‌خاطر نظر مشورتی بزرگان نظام، بزرگانی که همواره برای من مورد تکریم و احترام بوده‌اند که سال‌ها در کنار آنها کار کرده ام، احزاب، تشکل‌ها و نخبگان و همه آنها که با زبان‌های مختلف به من گفتند تو ووظیفه داری که بار مسئولیت را به دوش بگیری.

وی با تأکید بر این‌که باید تدبیر جای بی‌تدبیری را بگیرد، گفت: روزگار ما روزگار فداکاری است، ظرفیت ما بالا است ما همه چیز داریم چه کم داریم؟ یک مدیریت کارآمد و متواضع در کنار سرمایه‌های بزرگ کشور.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که باید دوران جدید مدیریت در کشور به‌وجود بیاید، عنوان داشت: سیاست خارجی یک شعار نیست بلکه یک علم است، هنر است و ما نیاز به دانشمندی هنرمند داریم که بستر لازم را دراختیار داشته باشد.

وی ابراز داشت: دولتی موفق خواهد بود که فراجناحی باشد، مگر می‌توان با یک جناح کشور را اداره کرد؟ باید از کسانی‌که نظام و قانون اساسی را قبول دارند،‌ بهره بگیریم و استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: مگر شما حق دارید سرمایه‌های ملی را تلف کنید؟ بزرگان و نخبگان کشور سرمایه‌های ملی هستند، مگر حق دارید چهره‌های ملی و آنها که همه عمرشان  خدمت به این نظام بوده را با تهمت، افترا و دروغ منکوب کنید؟

وی تصریح کرد: باید باورمان شود که ما مالک کشور نیستیم، رییس دستگاه اجرایی کشور باید ایمان داشته باشد که صرفا یک  امانت‌دار از سوی مردم است احساس مالکانه را کنار بگذاریم، با چه حقی هر روز دست در جیب مردم می‌کنیم و نصف پول آنها را برداشت می‌کنیم و ارزش پول ملی را نصف کرده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ما در شرایط دوران جدید مدیریت هستیم، من آمده‌ام تا برای ایران اسلامی برای نجات ایران و تعامل سازنده با جهان دولت تدبیر و امید را تشکیل بدهم.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: زنده باد اخلاق، زنده باد صداقت، زنده باد حقوق شهروندی، زنده باد اعتدال، زنده باد تدبیر و زنده باد امید و زنده باد امید و تدبیر، زنده باد اسلام، زنده باد ایران، ما حماسه سیاسی را به فرمان رهبری خواهیم آفرید و با دولت تدبیر حماسه اقتصادی را خواهیم آفرید./956/پ201/ج

ارسال نظرات