۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۶۲۰۲۸
عضو جامعه مدرسین:

آپارتمان نشینی‌ با دستورات دینی سازگاری ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروزه آپارتمان نشینی‌ها با دستورات دینی سازگاری و همخوانی ندارد و این چالش از جنبه روانی باید کاملا بررسی شود.
آيت الله فاضل لنكراني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری همایش معماری اسلامی و ایرانی، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در دیدار اعضاء شورای سیاست گذاری همایش الگوی معماری و شهرسازی اسلامی  ایرانی، افزود: باید در ساخت و سازها به نما و درون ساختمان‌ها با توجه به ارزش‌های دینی توجه ویژه شود.

وی برقراری ارتباط معقول و مدیریتی را ضروری دانست و تاکید کرد: بدون ارتباط دو سویه با مدیریتی معقول دستیابی به اهداف مورد نظر محقق نمی‌شود.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه قم پایگاه انقلاب اسلامی ایران است گفت: قم ظرفیت گسترده‌ای در خصوص مسائل فرهنگی به ویژه در ارتباط با مولفه‌های معماری اسلامی دارد و باید از این ظرفیت برای ارائه الگو به کشور و جهان اسلام بهره گرفت.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: حوزه علمیه در این خصوص اقدامات عمیق و گسترده‌ای را می‌تواند انجام دهد و باید در همایش الگوی معماری اسلامی ایرانی نظریه‌های موجود در فقه شیعه نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی به زیان‌های ساخت و ساز بدون رعایت معماری اسلامی ایرانی اشاره کرد و گفت: امروزه آپارتمان نشینی‌ها با دستورات دینی سازگاری و همخوانی ندارد و این چالش از جنبه روانی باید کاملا بررسی شود.

وی اظهار کرد: به این مسائل تاکنون به طور کامل پرداخته نشده است و نباید فرهنگ آپارتمان نشینی در قم باب شود که در این خصوص نیازمند ساماندهی شهرداری هستیم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: دین مبین اسلام دین جامع و کاملی است که می‌توان در این خصوص از متون دینی نیز بهره گرفت که در این صورت آثار ارزشمند مطابق با اسلام ارائه خواهد شد./927/د102/پ 

ارسال نظرات