۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۶۳۴۳۶
آیت الله نوری همدانی خطاب به حسن روحانی:

رییس جمهور آینده باید صد درصد مطیع رهبری باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید براین که ولایت مداری یکی از مهم ترین ویژگی های رییس جمهوری بعدی باید باشد، گفت: رییس جمهور آینده باید صد درصد به رهبر معظم انقلاب معتقد باشد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار حجت الاسلام حسن روحانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای  یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به شاخصه هایی که رییس جمهور آینده باید داشته باشد، اظهار داشت: ولایت مداری ویژگی بسیار مهمی است؛ کسی باید رییس جمهور شود که صد در صد به رهبر معظم انقلاب معتقد است.

 

وی در توضیح ویژگی های فرد اصلح، افزود: کاندیداهای اصلح کسی است که در مدیریت و سیاست امتحان پس داده باشد؛ فکر، فرهنگ، اندیشه فرد نیز بسیار مهم است، همچنین باید از قدرت فن بیان برخوردار باشد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات داخلی وخارجی، گفت: رییس جمهور آینده باید فردی باشد که توانایی حل این مشکلات را داشته باشد؛ مشکلات اقتصادی کشور از جمله مسائل مهمی است که باید مدنظر باشد، مردم سخت در مضیقه اند؛ اینها بیشتر ناشی از ضعف مدیریت است نه اثر تحریم ها.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی به برخی توطئه های دشمنان اشاره کرد و ابراز داشت: استکبار جهانی بعد از این که پیشرفت روز افزون بیداری اسلامی را مشاهده کردند و دیدند که دارد همه قله های جهان را در می نوردد موقعیت خود را در خطر دیدند بنابراین سعی کردند با هجمه همه جانبه این بیداری را استحاله کنند.

 

وی سران دیکتاتور کشورهای عربی را دست نشانده و ایادی استکبار جهانی خواند و گفت: اینها سعی دارند با تحریک سایر کشورهای عربی آنها را در راه مبارزه با ایران همراه خود کنند؛ در فضای مجازی شبهه افکنی های فراوانی می کنند تا حضور ایران را مهم ترین مشکل منطقه مطرح کنند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با ابراز تأسف از این که مجموعه ای منسجم و قوی برای پاسخ گویی به این شبهات وجود ندارد، اظهار کرد: در گذشته علمای ما با کتاب هایی از قبیل الغدیر و المراجعات این شبهات را پاسخ گفته اند اما امروزه این جریان از کتاب ها بیرون آمده و به رسانه های مجازی راه پیدا کرده است؛ باید سایتی قوی داشته باشیم که در ارتباط با علما باشد و این شبهات را پاسخ بگوید.

 

گفتنی است، بخشی از این دیدار به صورت خصوصی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد./928/پ202/ج

ارسال نظرات