۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۶۳۷۰۷
کارشناس فرهنگی تشریح کرد؛

نقش حضرت زهرا در روشنگری جامعه

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دستجرد به تشریح نقش حضرت زهرا(س) در روشنگری جامعه پرداخت.
حجت‌الاسلام عباس ابراهيمي كارشناس فرهنگي اداره تبليغات اسلامي دستجرد
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در مراسمی که در مساجد بخش خلجستان قم برگزار شد با ذکر احادیثی به تشریح ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) و حضرت ام البنین(س) پرداخت.
وی پیرامون شأن و منزلت حضرت فاطمه(س) گفت: آن حضرت در طول عمر کوتاهشان به سه موضوع اهمیت می‌دادند، اول به عبادت و بندگی خداوند باری تعالی در قالب اقامه نماز واجب و مستحب و دعا و راز و نیاز، دوم به مسائل خانه و خانواده و تربیت فرزندان و شوهرداری و سوم پرداختن به مسائل جامعه و روشنگری مردم نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی.
حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: در آن زمان شرایطی حاکم بود که حضرت زهرا(س) از اسلام و قرآن و ولایت امام علی(ع) با تمام وجود حمایت می‌کردند و در نهایت در راه ولایت به شهادت رسیدند.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دستجرد درباره حضرت ام البنین(س) گفت: ایشان از یک خانواده اصیل و شجاع و دلیر به عنوان همسر امام علی(ع) انتخاب شدند و ماحصل این ازدواج چهار فرزند از جمله حضرت ابالفضل(ع) که با سه برادر دیگرشان در واقعه کربلا به شهادت رسیدند./907/د102/پ
ارسال نظرات