۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۶۳۹۱۳
معاون آموزش حوزه‌ علمیه تهران:

طلاب در جهت پاسخ گویی به شبهات دینی تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه‌های علمیه استان تهران در مراسم تجلیل از مقام شامخ معلم در حوزه علمیه شهریار، تصریح کرد: امروز سایت‌های ضد دینی به صورت لحظه‌ای به طرح سؤالات ضد اسلامی می‌پردازند که در این راه لازم است طلاب تلاش وافری را فراگیری در مسائل دینی داشته باشند تا پاسخ مردم را بدهند.
معاون آموزش حوزه‌هاي علميه استان تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین کبیریان، معاون آموزش حوزه علمیه تهران در مراسم تجلیل از مقام استاد و معلم در مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهریار حضور پیدا کرد و بیان داشت: طلاب عزیز این را باید بدانند که اگر مطلبی را فرا گرفتند همه عالم از این امر خوشحال می‌شوند و اگر دوست دارید خدای متعال و فرشتگان را شاد کنید به نحو مطلوب درس را فراگیرید که این عمل شما در همه عالم اثر مثبتی از خود به جا خواهد گذاشت.

وی در ادامه به روایتی از امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و افزود: فردی هدیه‌ای را برای امام حسن مجتبی(ع) آورد و ایشان هم برای پاسخ به این نیکی، دو راه را به او پیشنهاد دادند و فرمودند: «می‌خواهی من بیست هزار درهم به تو دهم یا این که یک مسأله به تو بگویم.» آن فرد به امام(ع) گفت اگر من گزینه دوم را انتخاب کنم و یک مطلب از شما یاد بگیریم و در روستای خود از آن در راه دین بهره بگیریم آیا ارزش آن از بیست هزار درهم بیشتر است یا نه؟ که حضرت در این باره فرمودند « اگر شما این مسأله را یاد بگیرید ارزش آن بیش از دنیا و آن هم بیست میلیون دنیا است».

معاون آموزش حوزه‌ علمیه استان تهران خاطرنشان کرد: امروز سایت‌های ضد دینی به صورت لحظه‌ای به طرح سؤالات ضد اسلامی می‌پردازند که در این راه لازم است طلاب تلاش وافری را در مسائل دینی داشته باشند تا پاسخ مردم را بدهند.

وی در ادامه در خصوص وظایف طلاب علوم دینی در برابر استادان حوزه علمیه افزود: ما باید قدردان استادان خود باشیم ومبادا زحمت‌های آن را هدر دهید و مبادا از محضر استاد استفاده کافی و وافی را نبرید.

حجت الاسلام کبیریان در پایان اظهار داشت: همیشه باید شما به محضر استاد بروید و از وجود او مستفیض شوید و او را در امر یاد دادن مطالب یاری کنید./957/پ202/ص

 

 

ارسال نظرات