۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۶۵۲۱۰

چند خبر کوتاه از چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ برگزاری یادواره شهدای فرهنگی شهرستان فارسان ، اعلام فراخوان هفتمین جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین در چهارمحال و بختیاری، تجلیل از اساتید دانشگاه شهرکرد و برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در لردگان عناوین چند خبر کوتاه از چهارمحال و بختیاری هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در شهرکرد، علی امیری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری، در یادواره شهدای فرهنگی شهرستان فارسان، اظهار داشت: وجود بیش از 100 شهید فرهنگی در این شهرستان، نشانه ولایت‌مداری، تعهد و ایمان والای مردم این شهرستان به نظام است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهید در دین مبین اسلام افزود: شهر فارسان نیز 83 دانش‌آموز و دو معلم خویش را برای رهایی بخشیدن کشور از هیمنه دشمن تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

امیری افزود: در سالی که به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری شده مسؤولان باید نسبت به این شعار حساس باشند و آنچه رهبر معظم انقلاب بیان داشتند را در عمل، برنامه‌ریزی، کار و تلاش سالانه نصب‌العین خود قرار دهند.

امیری هدف از برگزاری این یادواره را تکریم از جامعه ایثارگری شهرستان فارسان دانست و تصریح کرد: این شهرستان دارای مردمی فهیم، مؤمن و شهیدپرور است و برگزاری این یادواره نیز بهانه‌ای برای تجلیل از جامعه ایثارگران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین بر ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن از نسلی به نسل دیگر از جمله سایر اهداف برگزاری یادواره شهداست.

اعلام فراخوان هفتمین جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین در چهارمحال و بختیاری

حسین گنجی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از اعلام فراخوان هفتمین جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین در این استان خبر داد و افزود: این جشنواره در دو بخش شاهنامهخوانی و نقالی با حضور برگزیدگانی از استان‌های زاگرس‌نشین کشور برگزار میشود.

وی با بیان این که این جشنواره در دو رده سنی زیر30 سال و بالای 30 سال برگزار می‌شود، ابراز داشت: در این جشنواره هنرمندان استان‌های فارس، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، همدان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و چهارمحال وبختیاری حضور دارند.

گنجی، آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را 20 خرداد ماه اعلام کرد و گفت: لردگان تیرماه سال جاری میزبان برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان این که شاهنامه‌خوانی از دیر باز در بین قوم بختیاری وجود داشته، خاطرنشان کرد: بختیاریها این فرهنگ دیرپا و جاودانه را سینه به سینه به نسل امروز منتقل کرده و امروز مردم این مناطق در شاهنامه‌خوانی مهارت ویژه‌ای دارند.

تجلیل ازاساتید دانشگاه شهرکرد

اسماعیل اسدی، رییس دانشگاه شهرکرد از تجلیل اساتید این دانشگاه خبر داد و گفت: اگر شهید مطهری و نوع آموزش انسان سازی وی الگوی اساتید دانشگاه‌های کشور شود، فضای آموزشی به نمونه‌ بی‌‌بدیلی تبدیل خواهد شد.

رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به این که توسعه دانشگاه با وجود وضعیت اقتصادی موجود رشد خوبی داشته است، بیان داشت: با وجود وضعیت اقتصادی کشور در سال گذشته و اینکه 90 درصد از اعتبارات عمرانی تخصیص داده نشد اما با همکاری اساتید و فضای حاکم بر دانشگاه شهرکرد در هیچ زمینه‌ای توسعه این دانشگاه متوقف نشد.

اسدی از ارائه 235 مقاله در بخش پژوهشی خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگی دانشگاه شهرکرد در میان دانشگاه‌های سطح دو کشور رتبه دوم را کسب کرد.

این مقام مسؤول با بیان این که دانشگاه شهرکرد در زمینه تحصیلات تکمیلی از برنامه پنجم توسعه جلوتر است، گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید تا پایان این برنامه این دانشگاه باید 25 درصد تحصیلات تکمیلی داشته باشد ولی اکنون تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به 25 درصد رسیده که نشان دهنده رشد بسیار خوبی در این زمینه است.

برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در لردگان

جمیله شاهمرادی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت زینب(س) از برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در این پایگاه به‌مناسبت هفته عقیدتی، سیاسی در سپاه و هفته معلم خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با هدف گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید، مرتضی مطهری و مربیان شهید سپاه و بسیج در سالن 9 دی سپاه ناحیه لردگان دایر شده است.

شاهمرادی با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در دین اسلام افزود: تعلیم و تربیت در آموزه‌های دین اسلام از جایگاه ارزشمندی برخوردار است؛ چراکه اگر به‌صورت مطلوب انجام گیرد نشان‌دهنده راه و روشی است که در پایان به هدف زندگی منجر می‌شود.

وی برپایی این نمایشگاه را اقدامی در راستای ترویج اندیشه‌های دینی شهید مطهری دانست و تصریح کرد: توزیع نرم‌افزار نوای آسمانی میان بازدیدکنندگان از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج اندیشه‌های استاد شهید علامه مرتضی مطهری به‌شمار می‌رود.

گفتنی است، این نمایشگاه تا 18 اردیبهشت‌ماه همه روزه از ساعت 8 تا 14 آماده بازدید علاقه‌مندان است./9457/پ203/غ

ارسال نظرات