۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۶۵۶۵۱

بازدید رییس کمیسیون شوراهای مجلس از ستاد انتخابات کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از احتمال بازدید رییس مجلس از ستاد انتخابات خبر داد و گفت: طبق مصوبه کمیسیون از سه استان تهران، فارس و مازندران تحقیق و تفحص خواهد شد.
خجسته، رييس کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خجسته، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز چهارشنبه هجدهم اردیبهشت ماه با حضور در تالار بزرگ کشور از ستاد انتخابات و ثبت نام نامزدها بازدید کرد.

خجسته پس از این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: یکی از وظایف کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نظارت است و ما قصدمان این است که نقش نظارتی کمیسیون را جدی و فعال داشته باشیم، بر همین اساس بدون اطلاع از طرف مجلس و کمیسیون شوراها به بازدید این مکان آمده ام.

وی با اشاره به این که با داوطلبان ثبت نام صحبت هایی داشته است، گفت: نامزدها وضعیت را نسبت به گذشته بهتر ارزیابی می کردند و رعایت عدالت و حفظ حرمت و جایگاه افراد به خوبی مشهود است.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان این که این دوره نسبت به دوره های گذشته متفاوت است، گفت: برنامه ریزی خوبی شده است و هیات های اجرایی یکی از کارهای خوب مجلس بود که در تهران مشخص شد و در شهرستانها هم شکل خواهد گرفت.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر لاریجانی اگر فرصت کند برای بازدید خواهد آمد.

خجسته در رابطه با انتخابات شوراها گفت: به تعدادی از نامزدهایی که احتمال رد صلاحیت داشتند گفتیم اگر مورد خاصی از چهار منبع شورای نگهبان گزارش نشده است موضوع تایید صلاحیت آنان را پیگیری می کنیم.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان این که در بعضی نقاط گزارش های مردمی از تخلفات درباره تبلیغات زودرس آمده است، گفت: خواسته ایم که مستند گزارش کنند و تا کنون مستندی به دست ما نرسیده است.

وی با اشاره به اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: در ماده 35 این قانون به تشریح شرایط مدیر و مدبر بودن و رجل سیاسی و مذهبی پرداخته شده و شاخص هایی را مشخص کرده ایم که اگر این قانون انجام شده بود قطعا یک سری موارد که در این دو روزه اتفاق افتاده را نداشتیم.

خجسته با تاکید بر این که بحث مدرک تحصیلی بحث مهمی است، گفت: ریاست جمهوری شخص دوم کشور محسوب می شود و نباید به شکلی باشد که بحث لوث شود.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان این که با شورای نگهبان به توافقاتی در این باره رسیده ایم، گفت: شاخص هایی مشخص کرده بودیم که طبق آن شاخص ها هر کسی نمی توانست بیاید، اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون جامع انتخابات را تصویب نکند ماده 35 را جداگانه برای عملی شدن پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان این که نماینده ای پویا، اثرگذار و تحول گرا است که بتواند وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد، اظهار داشت: یکی از این وظایف تحقیق و تفحص است و به استان هایی که سوالاتی در موضوع مدیریت، برنامه ریزی و تقسیم بودجه از آنها داشتیم ابلاغ کردیم گزارش بیاورند و پس از تشکیل جلسه ای با حضور استانداران و دفاع وزیر کشور تصویب شد از سه استان تهران، فارس و مازندران تحقیق و تفحص به عمل آید./959/پ202/ج

 

ارسال نظرات