۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۶۵۷۹۶
آیت‌الله مصباح یزدی:

رشد و احیای علوم عقلی از برکات نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر این‌که رشد و احیای علوم عقلی به برکت انقلاب اسلامی است، گفت: امام خمینی(ره) در این باره نقش اساسی را ایفا کردند و امروز نیز وظیفه علما و روحانیت برای حفظ میراث گذشتگان بسیار سنگین است.
آيت الله مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)  ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش ملی حکیم تهران، با بیان این که معارف اسلامی همیشه در طول تاریخ اسلام با بی‌مهری‌هایی رو به رو بوده است، گفت: از این‌رو بسیاری از افراد مستعد از درک این معارف محروم شده‌اند.
وی الهیات شفای ابن سینا را یکی از مهم ترین متون الهیات در جهان اسلام دانست و ابراز کرد: وجود بزرگان و خدمات شایسته آنها نقش تأثیرگذاری در پیشبرد طلاب و علما دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در هیچ جای دنیا به اندازه ایران فلسفه و حکمت رواج نداشته است، ابراز کرد: در دوره‌هایی برخی نسبت به علوم عقلی کوتاهی داشتند که نقش طرفداران این علوم نیز بی تأثیر نبود.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تضارب آرا را یکی از عوامل رشد علوم دانست و اظهار کرد: نقد و بررسی هر علمی سبب رشد آن می‌شود و تکفیر علوم عقلی آسیب جدی به رشد و توسعه علم وارد کرده است.
آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر این‌که رشد و احیای علوم عقلی به برکت انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: امام خمینی(ره) در این باره نقش اساسی را ایفا کردند و امروز نیز وظیفه علما و روحانیت برای حفظ میراث گذشتگان بسیار سنگین است.
وی نقش علمای بزرگی چون حضرات آیات حسن زاده آملی و جوادی آملی را در احیای علوم عقلی تأثیرگذار خواند و گفت: باید قدر زحمات این بزرگان را دانست چون حق استادی بر ما دارند./927/پ202
ارسال نظرات