۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۶۶۶۰۷
امام جمعه شاهرود:

در آستانه انتخابات دچار بیهوشی فرهنگی نشویم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شاهرود گفت: در آستانه رخداد مهم و عظیم انتخابات باید هوشیار باشیم تا دچار غفلت و بیهوشی فرهنگی نشویم.
حجت الاسلام ترابي امام جمعه شاهرود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام محمود ترابی، امام جمعه شاهرود در جلسه شورای فرهنگی عمومی این شهرستان که شب گذشته در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد با اشاره به انتخابات 24 خرداد اظهار داشت: تنش زدایی مهم ترین هدف در زمان انتخابات است و مقام معظم رهبری هم تاکید ویژه ای روی این موضوع دارند.

وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال با نام «حماسه سیاسی و اقتصادی» باید برنامه هایمان را در این جهت هدفمند کنیم و شورای فرهنگ عمومی نیز در این حوزه مسؤولیت بسیار سنگینی را بر عهده دارد.

رییس شورای فرهنگی عمومی شهرستان شاهرود ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری کار شورای فرهنگ عمومی رصد آسمان فرهنگی مردم شهر است.

 

 فضاهای سیاسی به سمت و سوی درست هدایت شود

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: در آستانه رخداد مهم و عظیم انتخابات باید هوشیار باشیم تا دچار غفلت و بیهوشی فرهنگی نشویم چرا که تحولات فرهنگی در جامعه به صورت تدریجی رخ می دهد و انسان کم کم به آن عادت می کند و موجب فلج انسان می شود پس باید فضاهای سیاسی را در شهرستان به سمت و سوی درست هدایت کنیم.

امام جمعه شاهرود بیان داشت: اگر بخواهیم یک حماسه سیاسی ایجاد کنیم باید بتوانیم در همه زمینه ها موفق عمل کنیم که مهم ترین آن محکوم کردن خط سازش با دشمن است و هر کسی که دنباله رو این شعار باشد اشتباه بزرگی را مرتکب می شود.

بعضی با تنش زایی می خواهند به هدف خود برسند

حجت الاسلام ترابی با تاکید بر اینکه اسلام می تواند دنیا را اداره کند، گفت: بعضی ها در این میان می خواهند با تنش زایی به هدف خود برسند و با این کار خود تعارض ها را زنده می کنند که مقام معظم رهبری با این موضوع به شدت مخالف است و با خط مشی تنش آفرینی برخورد می کند.

 

 برخی با قرار گرفتن در کنار یک کاندیدا به نفع خود فضاسازی می کنند

وی افزود: برخی از این افراد هم از مسؤولیت قانونی خود سوء استفاده می کنند و در کنار یک کاندیدا قرار می گیرند و می خواهند با این روش به نفع خود فضاسازی کنند و به نوعی نظریات شورای نگهبان را نقض نمایند فضایی که رهبری ترسیم کرده و آنها جور دیگری آن را جلوه می دهند.

رییس شورای فرهنگی عمومی شهرستان شاهرود تصریح کرد: هر کسی بخواهد فضای انتخابات را متشنج کند خائن است.

حجت الاسلام ترابی اظهار داشت: در حوزه اقتصادی هم از زمانی که ثبت نام کاندیدها قطعی شده است احتمال افزایش تحریم ها وجود دارد و بحث حماسه یک ادبیات مقاومتی دارد که مخصوص کشور ما است و ما نمی خواهیم الان این تعبیر را داشته باشیم که در شرایط بحرانی قرار داریم.

 

وی حضور مردم در انتخابات را خیلی مهم دانست و گفت: ما می توانیم با ایجاد ایستگاه هایی در پارک ها و میادین برای جوانان در قالب نهضت روشنگری و فرهنگی به حضور آگاهانه مردم کمک کنیم چرا که حماسه سیاسی و اقتصادی مفهوم عمیقی دارد که بحث بسیار تخصصی است که باید برای آن بستر سازی لازم انجام گیرد.

 ستاد حماسه سیاسی و اقتصادی در شورای فرهنگی عمومی تشکیل شود

امام جمعه شاهرود گفت: باید ستادی را با نام حماسه سیاسی و اقتصادی در زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود تا نقش اجرایی داشته باشد و مردم در بحث های اجرایی آن شرکت کنند و به این وسیله مشارکت بیشتری انجام شود .

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: از آنجایی که شاهرود جهت تبلیغات انتخاباتی مورد توجه بسیاری از کاندیداهای ریاست جمهوری است که به این شهر بیایند باید مراقبت های لازم انجام گیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: مردم با حضور خود در انتخابات حماسه ای بزرگ را خلق کنند و با آگاهی فردی اصلح را انتخاب کنند تا توطئه های دشمنان خنثی شود./938/پ201/ب

ارسال نظرات