۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۶۶۶۸۳
امام جمعه دامغان:

انتخابات عرصه امتحان الهی برای همگان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان با بیان این که در انتخابات همه در معرض امتحان الهی قرار داریم، ابراز داشت: این امتحان در صورتی عبادتی بزرگ محسوب می‌شود که داوطلبان کاندیداشدنشان و تبلیغاتشان و مردم رأی دادنشان برای خدا باشد.
حجت الاسلام سيد محمود ترابي امام جمعه دامغان

حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، انتخابات را یکی از سرمایه‌های معنوی نظام اسلامی برشمرد و اظهار داشت: خلق این حماسه سیاسی سبب ناامیدی دشمنان می شود.

برگزاری انتخابات پرشور مایه عزت نظام و اسلام است

وی برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونمند را مایه عزت نظام و اسلام دانست و تصریح کرد: در انتخابات همه در معرض امتحان الهی قرار داریم و این امتحان در صورتی عبادتی بزرگ محسوب می شود که داوطلبان کاندیداشدنشان و تبلیغاتشان و مردم رای دادنشان برای خدا باشد.

امام جمعه دامغان با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبری بزرگوار تاکید کرد شاه بیت خلق حماسه سیاسی ملت و مسؤولان در سال جاری حماسه انتخابات است.

تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم

حجت الاسلام ترابی با بیان این که دشمنان تلاش می کنند حضور مردم ما را با تبلیغات منفی و ایجاد فتنه کمرنگ کنند، تصریح کرد: ملت ایران نیز در مقابل باید با حضوری هوشمندانه و رأی دادن به فردی مدیر، شجاع و دلسوز مردم و نظام اسلامی و مسؤولان با قانون گرایی کامل و برگزاری انتخابات به شکل شایسته گام بلندی جهت سربلندی دراین آزمون الهی بردارند.

شوراهای اسلامی از یادگارهای امام راحل است

وی شوراهای اسلامی شهر و روستاها را از یادگارهای زمان حیات پربرکت امام راحل عنوان کرد و گفت: فرامین و توصیه های امام خمینی(ره) همگی برگرفته از قرآن و سنت نبوی بود آن چنان که خداوند در قرآن به صراحت بر مشورت در کارها به خصوص کارهای بزرگ اشاره می کند.

امام جمعه دامغان تأکید کرد: مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا باید با قطع نظر از وابستگی ها به افرادی کاردان، دلسوز و مدبر رای دهند تا این افراد اهل فن با توان خود و یاری مردم مشکلات شهر و روستاها را حل کنند.

هر رأی تأثیر بسزایی بر سرنوشت جامعه دارد

حجت الاسلام ترابی در پایان گفت: بی شک چون در نظام جمهوری اسلامی ایران مسؤولان اکثرا با رأی مستقیم مردم تعیین می‌شوند هر رأی تأثیر بسزایی برسرنوشت جامعه خواهد داشت./938/ت302/س

ارسال نظرات