۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۶۷۲۰۲
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

کاندیداهایی که ردصلاحیت می‌شوند صبر انقلابی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان زاهدان با اشاره به تعدد کاندیداهای ثبت نامی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمار بالای ثبت نام کنندگان نشان دهنده محبوبیت و مشروعیت نظام نزد اقشار مختلف جامعه است.
آيت الله سليماني،‌امام جمعه زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب شرق، آیت الله سلیمانی امام جمعه شهرستان زاهدان، امروز در خطبه های نماز جمعه زاهدان گفت: تعداد زیاد ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری باعث افزایش مشارکت مردم در سیاسی ترین عرصه پیش روی ایران است و با توجه به جامعیت پوشش سلایق مختلف فکری و سیاسی موجب شکست طرح شیطانی دشمن برای القای جدی نبودن انتخابات در ایران است.

 

آیت الله سلیمانی افزود: تمامی ثبت نام کنندگان در انتخابات با ثبت نام در این عرصه ضمن اعلام آمادگی برای خدمتگزاری و خادمی برای مردم ایران باعث بی اعتباری و بی آبرویی تحریم کنندگان انتخابات شده اند.

 

امام جمعه زاهدان با اشاره به امکان عدم احراز صلاحیت عده ای در انتخابات گفت: ریاست جمهوری مسؤولیتی خطیر و مهم و از بالاترین جایگاه اجرایی برخوردار است؛ از این رو احراز هویت ها به تناسب این مسؤولیت سنگین انجام می شود و کسانی که رد صلاحیت می شوند نباید دست به تبلیغات منفی علیه نظام و شورای نگهبان بزنند و با صبر انقلابی و عدم واکنش منفی ضربه ای به بدنه جامعه وارد نکنند و با شعوری سیاسی عمل کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر وظیفه دشوار شورای نگهبان ادامه داد:شورای نگهبان و وزارت کشور باید بدون توجه به جوسازی های موجود و تنها بر اساس مرّ قانون و بدون حب و بغض های فردی و سلیقه ای عمل کنند.

 

خطیب نماز جمعه زاهدان به کاندیداها اعلام داشت: هر تصمیمی که شورای نگهبان اتخاذ کند را تمکین کرده و در صورت داشتن اعتراض با مستندات قانونی و از طریق مراجع ذیصلاح و رسمی کشور اقدام به پیگیری شکایت خود کنند و از برخوردهای شخصی خودداری کنند.

 

وی افزود:کسانی که در سال 88 کاندیدای این مسند شده بودند اگر در آن دوران صبوری به خرج می دادند و به قانون احترام می گذاشتند امروز به جای خانه نشینی جزء سرمایه های نظام بودند و کاندیداهای امسال هم باید از عملکرد گذشته دیگران عبرت بگیرند.

 

آیت الله سلیمانی خطاب به طرفداران کاندیداها گفت: حامیان و طرفداران ریاست جمهوری باید وجدان اخلاقی، سلامت دینی و بینش سیاسی را در پیش روی خود قرار دهند و شاکر این نعمت و این نظام باشند و از اقدامات تنش زا در مملکت خودداری کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در پایان گفت: این هیجانات و شور ایجاد شده در کشور برای انتخابات بسیار مثبت بوده و از سرمایه های نظام در برابر سم پاشی های استکبار جهانی است و نباید به درگیری و اختلاف بینجامد که اطاعات از رهنمودها و فرامین رهبری معظم انقلاب راهگشا و چراغ هدایتی در این راه است./940/پ201/س

 

ارسال نظرات