۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۶۷۳۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد؛

آماده‌سازی 120 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در گلستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان از آماده سازی 120 مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در این استان خبر داد.
مراسم معنوي اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی‌نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف در گرگان گفت:‌ ماه رجب و ماه شعبان مقدمه ای برای استفاده بهتر از فضیلت‌های ماه مبارک رمضان است.

 

وی با بیان این که ‌از جمله سفارش‌های انجام شده برای ماه رجب برگزاری اعتکاف است که به ایام‌البیض نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: این سنت حسنه در زمان پیامبر و تاریخ اسلام جاری بود و در کشور ما نیز قبل از انقلاب و بعد از آن در شهرهای مذهبی همچون قم اعتکاف برگزار می‌شد، اما به صورت فعال نبود و پس از گذشت مدت زمانی موضوع اعتکاف به یک موضوع فعال و همگانی تبدیل شد.

 

حجت الاسلام ولی‌نژاد گفت: برای فراگیر شدن این سنت حسنه اقدامات و امکاناتی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور مهیا و با استقبال باشکوه و پرشور مؤمنان و معتکفان رو به رو شد تا جایی که در بسیاری از مواقع استقبال بیش از ظرفیت‌های مهیا شده بوده است.

 

وی اعتکاف را به نوعی بریدن از زندگی و پیوستن به عبادت برشمرد و افزود: اینکه در یک مدت زمانی کوتاه از زندگی روزمره جدا شویم و به تقویت روح، اراده و پالایش زندگی بپردازیم می‌تواند فرصتی مغتنم برای بهره‌گیری از لحظات باشد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که اعتکاف پرورش جسم و جان است، افزود: انسان آمیزه ای از این دو و نیازمند پرورش در ابعاد وجودی خود و همواره به دنبال سعادت و کمال است.

 

وی با اشاره به این که روح انسان نیازمند نیایش است، خاطر نشان کرد: از آغاز خلقت تا صحنه رستاخیز، راز و نیاز زیباترین هنر آدمی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که برای این مراسم معنوی تاکنون 120 مسجد مهیا شده است، گفت: اگر تعداد معتکفان بیشتر شود این ظرفیت وجود دارد که تعداد مساجد را تا 150 مسجد افزایش دهیم.

 

وی با بیان این که در سه روز برنامه‌های مختلفی برای معتکفان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در این ایام سخنرانی، مداحی، برنامه‌های قرآنی، تشکیل حلقه‌های گفتمان‌های معرفتی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم ارزشمند است و تمام تلاش خود را به کار برده‌ایم تا معتکفان در سه روز اعتکاف بهره‌های لازم ببرند.

 

وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که بیش از 70 درصد معتکفان را جوانان تشکیل می‌دهند و این گرایش معنوی در قشر جوان و نوجوان کشور زنده و باشکوه است.

 

حجت الاسلام ولی‌نژاد یادآور شد:‌ مسؤولان امر باید با فراهم کردن مقدمات و ظرفیت‌سازی کمک کند تا مردمی که در مساجد حضور پیدا می‌کنند دچار مشکل نشوند و شرایط برای اعتکاف فراهم و بحث‌های همچون امنیت، بهداشت و کمک‌های امدادی بیش از گذشته مهیا باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: لازم است این فرصت گرانقدر را قدر بدانیم و مسؤولان با حضورشان در محفل‌های اعتکاف می‌توانند برای پیشبرد اهداف نظام گام‌های موثری را بردارند./950/پ202/س
 

ارسال نظرات