۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۶۷۹۳۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

ماه رجب فرصت ناب خودسازی و تهذیب نفس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که ماه رجب فرصت ناب خودسازی است، گفت: انسان باید از این فرصت ارزنده در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی خویش بهره گیرد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که ماه رجب فرصت ناب خودسازی است، گفت: انسان باید از این فرصت ارزنده در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی خویش بهره گیرد.


وی با اشاره به این که ماه رجب ماه ریسمان میان خداوند منان و بندگان است و هرکس که به آن چنگ زند به وصال حضرت حق می رسد، بیان داشت: خداوند متعال در ماه رجب حسنات را زیاد کرده و سیئات را از بین می برد که باید در تلاش باشیم تا بهترین ها را برای خود رقم زنیم.


استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: خوش به حال کسانی که خداوند منان را در این ماه صدا بزنند و حضرت حق هم به آنان لبیک گوید.


امام جمعه آمل با تاکید بر این که ماه رجب ماه رهایی انسان از جذبه ها و بندهای دنیوی است، ادامه داد: انسان باید در تلاش باشد تا به تقرب الی الله رسیده  و با انجام اعمال شایسته خود را به مراتب والا برساند.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که با ادعیه و مناجات می توان به مراتب ارزنده ای در نظام هستی رسید، خاطرنشان کرد: ماه رجب، ماه امامت و ولایت است و رسول گرامی اسلام در روایتی می فرماید که این ماه را ماه وصی خود می دانم و عبادت در آن از با فضیلت ترین اعمال است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که حضور در مراسم معنوی اعتکاف نشان از عشق و علاقه مردم برای انجام اعمال و تزکیه نفس است، گفت: اعتکاف فرصتی است تا انسان با پروردگار متعال خود خلوت کرده و به راز و نیاز با معبودش می پردازد.


استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که حضور ارزنده و پر شور جوانان در مراسم نورانی اعتکاف نشانگر تلاش آنان برای خودسازی است، بیان داشت: باید از مراسم معنوی اعتکاف به عنوان فرصتی ارزنده در راستای تقرب هر چه بیشتر با خداوند منان بهره گیریم تا سعادت دنیا و آخرت نصیب ما شود./950/ت302/ب

ارسال نظرات