۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۶۸۰۷۹
رییس اداره خاورمیانه وزارت امور خارجه:

بیداری اسلامی سبب تضعیف کمربند امنیتی رژیم صهیونیستی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره خاورمیانه وزارت امور خارجه با تأکید بر این‌که بیداری اسلامی سبب تضعیف کمربند امنیتی رژیم صهیونیستی شد، گفت: دشمنان با زدن محور مقاومت درصدد تقویت محور تضعیف شده کمربند امنیتی رژیم صهیونیستی در منطقه شامات هستند.
دکتر مجتبي فردوسي پور، رييس اداره خاورميانه وزارت امور خارجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر مجتبی فردوسی پور، رییس اداره خاورمیانه وزارت امور خارجه در همایش بیداری اسلامی، افق‌های آینده و انتخابات 92 که عصر چهارشنبه یکم خرداد ماه در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به این‌که حتی غرب با محوریت آمریکا از مدیریت تحولات بیداری اسلامی عقب ماند، ابراز داشت: مصر ام الدنیا و ام العرب است و اگر غرب بنا بر مدیریت و کنترل داشت، از سقوط مبارک جلوگیری می‌کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که سقوط مبارک دومینوی سیاسی در سطح منطقه است، گفت: وضعیت منطقه با یک سویه نگری قابل تجزیه و تحلیل نیست و قیام مردم بحرین یا یمن را با نوع خیزش‌های شمال آفریقا نمی‌توان یکسان دید.

فردوسی پور با تأکید بر این‌که بیداری اسلامی سبب تضعیف کمربند امنیتی رژیم صهیونیستی شد، بیان داشت: دشمنان با زدن محور مقاومت درصدد تقویت محور تضعیف شده کمربند امنیتی رژیم صهیونیستی در منطقه شامات هستند.

رییس اداره خاورمیانه وزارت امور خارجه اظهار داشت: آمریکا و غرب می‌خواهند در این منطقه اجتماع سازی را نهادینه کنند، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌اند./956/پ202/ب

ارسال نظرات