۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۶۹۴۴۸
آیت الله موسوی جزایری:

امام خمینی احیاگر وحدت شیعه سنی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) همواره عزت و سربلندی مسلمانان جهان را دنبال می کردند که در این زمینه دشمنان دست روی دست نمی گذاشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هجمه‌ای بزرگ به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعیان و اهل سنت بودند.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان،  امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه های نمازجمعه اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به 14 خرداد سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین 15 خرداد، ابراز داشت: امام خمینی(ره) برای ملت شریف ایرانی پدری مهربان و دلسوز بودند که هم به فکر دنیا و هم آخرت مردم بودند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که حضرت امام خمینی(ره) همواره تلاش می کردند که ملت ایران در دنیا عزیز و قدرتمند باشد، اظهار داشت: امام راحل همواره می فرمودند که « دنیای غرب و استکبار جهانی عزت و قدرت ملت ایران را نمی خواهد اما باید در برابر آنها ایستادگی کنیم».

اتحاد و همدلی مسلمانان از توصیه‌های مهم امام راحل به ملت‌های مسلمان است

امام جمعه اهواز با بیان این که حفظ وحدت و همدلی یکی از توصیه های مهم امام خمینی(ره) به جهان اسلام و مسلمانان بود، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) می فرمودند « اگر همه در برابر دشمن متحد باشیم، پیروز خواهیم شد».

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان لبیک به سخنان امام خمینی(ره) بود، بیان داشت: در دوران 33 انقلاب اسلامی ایران ملت بزرگ ایران همواره لبیک گویان به امام و رهبری در برابر دشمنان ایستادگی کردند و زیر پرچم ولایت فقیه دست اتحاد و همدلی با یک دیگر داده‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره عزت و سربلندی مسلمانان جهان را دنبال می کردند که در این زمینه دشمنان دست روی دست نمی گذاشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هجمه‌ای بزرگ به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعیان و اهل سنت بودند.

وهابیت فررند ناخلف آمریکا و اسراییل

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که در راستای تفرقه و اختلاف مسلمانان فرزندی ناخلف از سوی آمریکا و اسرائیل غاصب به جهان اسلام تحمیل شد، اظهار داشت: وهابیت زاده آمریکا و رژیم صیهونیستی جهت ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان است و تلاش های فراوانی صورت پذیرفت که بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: در راستای فتنه و اختلاف بین مسلمانان برخی از کشورهای عربی منطقه که ابزار دست استکبار جهانی هستند نیز این هدف را دنبال می کنند و با تبعیت از استکبار جهانی همچنان ادامه می دهند.

آتش فتنه در سوریه از سوی آمریکا و متحدانش ایجاد شده است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آشوب های سوریه از سوی معارضان ضد سوری ابراز داشت: آتش فتنه در سوریه از سوی استکبار جهانی و جیره خواران آنها در کشورهای عربی افروخته شده است و همچنین در کشور انفجارهای مرگبار از سوی ایادی استکبار جهانی با هدف تفرقه و اختلاف بین مسلمانان ساماندهی می شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر هوشیاری ملت ایران در دوران 33 ساله انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: هوشیاری و بصیرت ملت ایران خاری در چشم استکبار جهانی است و در این چند سال دشمنان از هر طریقی برای به زانو درآوردن نظام اسلامی وارد شدند؛ اما بصیرت و هوشیاری ملت ایران سپری محکم و فولادین در برابر فتنه‌های آنان بود.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: انتخابات خرداد 92 آزمون و امتحانی بزرگ برای ملت ایران است که همه باید در راستای رضای خدا بکوشیم و از این امتحان بزرگ سربلند بیرون بیاییم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضوری حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: این حضور باید به تیری سهمگین بر پیکره استکبار جهانی تبدیل شود.

ولایت فقیه و نظام اسلامی یادگار مهم امام خمینی(ره)

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش پایانی خطبه های دوم با اشاره به قیام 15 خرداد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بدون هیچ مال و ثروتی از به ملکوت اعلی پیوستند اما تنها یادگار ایشان ولایت فقیه و نظام اسلامی است که باید قدر آن را بدانیم و برای حفظ آن تلاش کنیم./9461/پ201/س

ارسال نظرات