۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۶۹۵۷۹
استاد حوزه علمیه:

عرصه نویسندگی در حوزه های علمیه مهجور مانده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خوزستان عرصه نویسندگی در حوزه های علمیه را عرصه ای مهجور مانده دانست و گفت: طلاب دست به قلم بشوند و یکی از نقاط ضعف حوزه های علمیه که عدم ورود طلاب و روحانیان در عرصه نویسندگی است را برطرف کنند.
حجت الاسلام موسوي جزايري، نويسنده کتاب امامت و دموکراسي

حجت الاسلام سید محمدصادق موسوی جزایری، نویسنده کتاب امامت و دموکراسی و استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهداف تألیف کتاب «امامت و دموکراسی»، ابراز داشت: امامت یکی از اصول مهم تشیع و از مسایل با ارزش اسلامی است.

نویسنده کتاب امامت و دموکراسی با تأکید بر این که بررسی رابطه بین امامت و دموکراسی از مهم ترین اهداف جهت تألیف این کتاب بود، اظهار داشت: امامت در آیین مقدس تشیع و دموکراسی در جهان امروزی از مسأله های بسیار مهم و حساس هستند که در این کتاب رابطه بین این مقوله ها سنجیده و بررسی می شود.

حجت الاسلام موسوی جزایری با بیان این که در جهان امروزی بسیاری حرف از دموکراسی و آزادی می زنند، تصریح کرد: در این کتاب نسبت های موجود میان امامت و دموکراسی بررسی می شود و کیفیت رابطه این دو مقوله در جهان امروزی سنجیده می شود.

نویسنده کتاب امامت و دموکراسی با اشاره به اهداف خود جهت پایان نامه دکترا و تألیف کتاب خاطرنشان کرد: برای ادامه دادن این موضوع در آینده و پایان نامه دکترا باید شرایط را بررسی کنیم؛ البته در این میان نظر اساتید فن هم کارساز بوده اما نظر شخصی بنده ادامه دادن این موضوع است.

حجت الاسلام موسوی جزایری با اشاره به اقبال اساتید و دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، بیان داشت: در زمینه استقبال اساتید و دانشجویان از این کتاب باید از خود آنها جویا شویم اما در این زمینه هم اساتید و هم دانشجویان واکنش مثبتی داشتند و باید بازخورد استقبال را پس از مطالعه کتاب از سوی اساتید و دانشجویان مشاهده کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: تألیف این کتاب با نظر و پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه صورت پذیرفت و در این راه حجت الاسلام و المسلمین محرمی استاد راهنما بودند که در کل نظر هر دو اساتید مثبت و مطلوب بود.

نویسنده کتاب امامت و دموکراسی با اشاره به وضعیت نویسندگی در حوزه های علمیه و مراکز دینی این عرصه را در حوزه مهجور دانست و ابراز داشت: طلاب باید دست به قلم بشوند و یکی از نقاط ضعف حوزه های علمیه که عدم ورود طلاب و روحانیان در عرصه نویسندگی است را برطرف کنند.

حجت الاسلام موسوی جزایری در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر ورود طلاب و روحانیان جهت تألیف کتب در زمینه های گوناکون، اظهار داشت: به یقین ورود در عرصه نویسندگی و خدمت به دین دارای خیرات و برکات فراوانی خواهد بود./9461/ت302/غ

ارسال نظرات