۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۷۰۵۶۳
رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به اهمیت انتخابات شوراها؛

انتخاب بدون تدبیر یعنی 4 سال عقب ماندگی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: خواص و تأثیرگزارانی که می توانند افکار عمومی را در انتخاب هدایت کنند، وارد شوند و اصلح را به مردم معرفی کنند؛ در انتخابات شوراها انتخاب بدون فکر و تدبیر یعنی 4 سال عقب ماندگی از مسایل عمرانی، شهری، روستایی و خدماتی است.
سيد کريم حسيني، رييس ستاد انتخابات خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید کریم حسینی، رییس ستاد انتخابات خوزستان و معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، ظهر امروز در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه و مطبوعات، بخش نخست سخنانش به ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات در استان خوزستان ارائه داد و انتخابات پیشرو را نسبت به انتخابات گذشته متفاوت تر توصیف کرد و گفت: انتخابات امسال با انتخابات گذشته از این نظر متفاوت است که موقعیت داخلی و جهانی ایران اسلامی در گرو انتخابات آینده است و نکته دیگر این که همزمان با انتخابات ملی، انتخابات محلی نیز برگزار می شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این که «انتخابات ریاست جمهوری نباید انتخابات شوراها را تحت الشعاع قرار دهد»، ابراز داشت: در حال تشکیل نهادی هستیم که نزدیک به 11 هزار کرسی را در دست دارد و شورای شهر و روستا نهادی است که در مویرگ های اجرایی و عملکرد عمرانی، روستایی و شهری مؤثر است.

رییس ستاد انتخابات خوزستان با تأکید بر اهمیت انتخابات شوراها اظهار داشت: شورای شهر و روستا نهادی است که در مسایل خدماتی، شهری، سیاسی، فرهنگی، روستایی، اقتصادی و اجتماعی یک شهر دخالت دارد و از نظر رفاهی روزانه خدماتی را باید به مردم ارائه بدهد.

عملکرد خوب شوراها بازتاب عملکرد مثبت نظام است

حسینی با اشاره به عملکرد شوراهای شهر و روستا تصریح کرد: عملکرد مطلوب و مثبت شوراهای شهر و روستا در استان ها بازتاب عملکرد مطلوب نظام است و عملکرد ضعیف و منفی این شوراها سبب می شود که در میان مردم محبوبیت خود را از دست دهند و این آسیب به نظام اسلامی است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تأکید بر این که شهردار در کسب رضایت یا عدم رضایت مردم از نظام تأثیرگذار است، بیان داشت: شهرداری نهادی است که در دسترس مردم است و وظیفه دارد روزانه به آنان گزارش دهد.

رییس ستاد انتخابات خوزستان با بیان این که نوع دقت و انتخاب در انتخابات شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته شود، اظهار داشت: خواص، تأثیرگزاران و افکاری که می توانند افکار عمومی را در انتخاب هدایت کنند، وارد شوند و اصلح را به مردم معرفی کنند؛ در انتخابات شوراها انتخاب بدون فکر و تدبیر یعنی 4 سال عقب ماندگی از مسایل عمرانی، شهری، روستایی و خدماتی است.

حسینی با بیان این که جایگاه انتخابات و شوراهای شهر و روستا در جامعه بسیار تأثیرگذار است، به رسالت مهم رسانه ها و مطبوعات در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اشاره و خاطرنشان کرد: نهادهای تأثیر گذار جامعه رسانه ها و مطبوعات هستد و مطلب مهمی که از سوی رسانه منتشر و یا از سوی روزنامه چاپ می شوند مورد اقبال مردم قرار می گیرد که در این مسیر رسانه ها و مطبئعات بسیار کمک کننده هستند.

وی با اشاره به خلق حماسه سیاسی در انتخابات امسال تأکید کرد: باید سهم خود را در اصل مشارکت و اصل انتخابات به خوبی ایفا کنیم و باید ارزیابی کنیم که در انتخابات امسال چه نقشی داریم و آن را به خوبی انجام دهیم.

باید شرایطی آرام و پرنشاط برای برگزاری انتخابات فراهم شود

رییس ستاد انتخابات خوزستان با تأکید بر این که کمیت و کیفیت مشارکت در انتخابات امسال تأثیر مستقیمی در 4 سال آینده خواهد داشت، بیان داشت: اکنون زمان بخشیدن روحیه امید به جامعه است و باید شرایطی آرام، به دور از تنش های سیاسی و پر نشاط برای برگزاری انتخابات فراهم شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان این که باید شرایط برای مشارکت حداکثری مردم فراهم شود، تصریح کرد: در برهه کنونی یک قدم مثبت مایه امید و نشاط مردم و جامعه و به یقین یک قدم منفی مایه ناامیدی جامعه است.

وی با تأکید بر این که برخی افراد در حال ایجاد فضایی برای زیرسؤال بردن نظام اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: در روزهای باقیمانده و شمارش معکوس برای آغاز انتخابات باید با اقدامات ارزنده و خوب روحیه امید و نشاط را در جامعه گسترش دهیم و آرامش جامعه را کنترل کنیم.

رفتار برخی افراد به منزله تأیید نظام اسلامی بر رفتارها نیست

حسینی با بیان این که در گوشه و کنار برخی می خواهد خدمات نظام اسلامی را زیرسؤال ببرند، اظهار داشت: رفتار برخی افراد به منزله تأیید نظام بر رفتارها نیست و نباید با برخی رفتارهای نادرست و سیاه نمایی ها ماهیت و حرمت نظام اسلامی از بین برود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری، بیان داشت: کاندیداها از طیف ها و جریان های سیاسی گوناگون و همه آنها در نزد ما عزیز و بزرگوار هستند اما مردم در انتخاب ها اختلاف نظر دارند و هر کدام بر اساس فکر و اندیشه خود به نامزد مورد نظر رأی می دهد.

رییس ستاد انتخابات خوزستان به اقدامات دشمنان در آستانه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و چهارم شوراهای شهر و روستا اشاره و خاطرنشان کرد: هر قدمی که مسؤولان برای حضور حداکثری مردم در انتخاب بر می دارند به یقین در برابر قدم آنها نیز دشمنان تحرکاتی را برای خدشه دار کردن انتخابات انجام می دهند.

در چند سال گذشته مسیرهای فتنه انگیز و گذرگاه های توطئه از سوی رهبر معظم انقلاب هموار شده اند

حسینی با تأکید بر این که در چند سال گذشته مسیر عبور از فتنه و گذرگاه های تاریک توطئه از سوی رهبر معظم انقلاب هموار شده است، ابراز داشت: در انتخابات آینده و گذشته رهبر معظم انقلاب نقشه راه مردم ایران بودند و رهبری های داهیانه ایشان بود که فتنه های دشمنان را خنثی و عزت نظام اسلامی را در جهان تثبیت کردند.

وی به مقایسه شرایط انتخابات 88 با انتخابات امسال پرداخت و گفت: در انتخابات سال 88 دشمنان پس از انتخابات به دنبال برپایی فتنه و توطئه بودند، اما در انتخابات امسال دشمنان فعالانه در حال اقدام هستند و این رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسؤولان امنیتی کشور هستند که مانند کوهی راسخ دربرابر اقدامات آنها ایستادگی می کنند.

رهبر معظم انقلاب مایه عزت نظام اسلامی هستند

رییس ستاد انتخابات خوزستان در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر این که فضای آرام کشور تا برگزاری انتخابات باید حفظ و کنترل شود، اظهار داشت: درست است که دشمنان در حال تحرک برای کمرنگ کردن حضور مردم هستند اما باید به یاد داشته باشیم که نظام اسلامی از وجود رهبری با درایت و مدبر بهره مند است و مطمئن هستیم که نیروهای امنیتی کشور همگام با رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایجاد فضایی سالم در انتخابات در برابر فتنه های دشمنان ایستادگی خواهند کرد./9461/پ202/غ

ارسال نظرات