۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۷۰۶۷۸
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

ولایتی گزینه جامعه مدرسین نیست/ انتقاد از شیطنت برخی رسانه‌ها

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از شیطنت برخی از رسانه ها که در اخبار خود علی اکبر ولایتی را به عنوان گزینه جامعه مدرسین معرفی کرده اند، گفت: ایشان گزینه جامعه مدرسین نیست بلکه برخی از اعضای جامعه مدرسین به ایشان ابراز تمایل کرده اند.
آيت اله رجبي
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تلقی برخی از رسانه ها مبنی بر این که جامعه مدرسین علی اکبر ولایتی را به عنوان گزینه مورد نظر خود معرفی کرده است را نادرست و اشتباه خواند.
وی با اشاره به اطلاعیه ای که از سوی آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین منتشر شده است، گفت: مقصود ایشان همان گونه که در بیانیه مذکور آمده این نیست که نظر جامعه مدرسین این است.
عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: حضرت آیت الله یزدی در جلسه رسمی جامعه مدرسین که روز جمعه 10 خردادماه برگزار شد، فرمودند که آیا وارد مصادیق بشویم یا خیر و قرار شد جلسه ای دیگر گذاشته شود و تاریخ (11 خردادماه) برای این جلسه مقرر شد و برخی از حضرات آقایان اعلام کردند که جلسه را در وقت دیگری برگزار کنید تا بتوانیم در آن شرکت کنیم، اما به هر حال این گونه نشد و آن جلسه نیز به حد نصاب نرسید و جلسه رسمی جامعه مدرسین هم نبود.
حجت الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: با این حال در آن جلسه غیر رسمی تعدادی از آقایان تمایل به آقای ولایتی داشتند. 
وی بیان کرد: اگر بخواهد این مساله نظر جامعه مدرسین باشد باید بیش از سی رای داشته باشد و شخص حضرت آیت الله یزدی هم در بیانیه خود نفرموده‌اند که نظر جامعه مدرسین این بوده است؛ ایشان گفته اند «در آن جلسه که برگزار شد اکثریت حاضر به آقای ولایتی نظر داشتند» که کمتر از یک ششم اعضای جامعه مدرسین می شوند، البته برخی نیز در جلسه نبودند ولی گفتند نظرشان با آقای ولایتی است. 
حجت الاسلام والمسلمین رجبی بیان داشت: مقصود از اکثریت جامعه مدرسین، اکثریت حاضر در همان جلسه غیر رسمی است که به حد نصاب نرسیده بود.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین حمایت از آقای ولایتی نه نظر جامعه مدرسین است و نه نظر اکثریت اعضای جامعه مدرسین و جلسه تشکیل شده در تاریخ 11 خردادماه در این خصوص نیز رسمی نبوده و به حد نصاب نرسیده بود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: این که برخی از رسانه ها اعلام کرده اند جامعه مدرسین آقای ولایتی را به عنوان اصلح و گزینه خود می‌داند،‌ درست نیست و خلاف واقع است.
حجت الاسلام والمسلمین رجبی ضمن تجلیل از شخصیت آیت الله یزدی، وی را شخصیتی کم نظیر دانست و گفت: ایشان رسانه ها را به رعایت اخلاق رسانه ای توصیه کردند و با وجود این که نفرمودند نظر جامعه مدرسین است، برخی از رسانه ها مطلب را به گونه ای دیگر منعکس کردند که گویی آقای ولایتی گزینه جامعه مدرسین است. 
وی خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله یزدی از شخصیت های ارزشمند، انقلابی و از برجستگان علمی حوزه هستند، کما این که حضرت آیت الله مصباح و حضرت آیت الله خزعلی نیز که از آقای دکتر جلیلی حمایت کردند از ذخایر حوزه علمیه به شمار می آیند./924/ت302/ج
ارسال نظرات