۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۷۱۴۶۱
رییس مرکز شیعیان تاتارستان:

تقویت وحدت اسلامی، برکات الهی را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز شیعیان تاتارستان گفت: فعالیت در مسیر دستورات الهی و ایجاد و تقویت وحدت بین مسلمانان، برکات الهی در افعال را به همراه دارد.
حاج عيسي اسدالله اغلو، رييس مرکز شيعيان تاتارستان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، حاج عیسی اسدالله اغلو، رییس مرکز شیعیان تاتارستان گفت: باید برای ایجاد و تقویت وحدت میان مسلمانان از بحث‌ها و اختلافات مذهبی اجتناب کرده، به اعتقادات مذهبی یکدیگر احترام بگذاریم.
وی با تأکید بر این‌که باید با منتقدان خود، همانند رسول گرامی اسلام(ص) و امام علی(ع) رفتار کرد، اظهار داشت: باید همانند اهل بیت(ع) در راستای ایجاد و افزایش وحدت اسلامی گام برداریم.
عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در ادامه با اشاره به آثار نهضت امام خمینی(ره) اظهار داشت: قیام امام(ره) دنیا را تکان داده است، اثرات و ثمرات قیام امام خمینی(ره) تا ظهور منجی عالم بشریت امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت.
وی با بیان این که امام خمینی(ره) الگویی برای تک‌تک مسلمانان جهان است، افزود: مسلمانان جهان در مسیر وحدت اسلامی از امام خمینی(ره) الگوبرداری کنند، باید از ایشان درس بگیرند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از تمام مذاهب اسلامی، حتی مسیحیان برای اداره کشور جمهوری اسلامی ایران استفاده کردند.
اسدالله اغلو تأکید کرد: باید در مسیر ایجاد و تقویت وحدت اسلامی تلاش‌های خود را مضاعف کرده و به فعالیت‌های خود در این مسیر عمق‌ ببخشیم.
وی در ادامه اثرات وحدت اسلامی را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: در دنیای کنونی لازمه وحدت، به وضوح مشاهده می‌گردد، در تاتارستان روسیه به گونه‌ای است که در مراسم عزاداری امام حسین(ع) از برادران اهل سنت و حتی مسیحیان برای حضور در مراسم دعوت می‌شود.
عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان یادآور شد: امام خمینی(ره) با دفاع از مظلومیت فلسطینیان در تمام احوال، که اغلب از برادران اهل‌سنت هستند، روش عملی وحدت را آموخته است.
وی تفرقه انگیزان در جهان اسلام را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید ضمن الگوبرداری از رفتار اهل بیت(علیهم السلام)، با رفتاری نیکو و پسندیده، تفرقه‌انگیزان و آسیب‌زنندگان به وحدت اسلامی را از رفتارشان خجالت زده نماییم؛ باید با انجام کارهای پسندیده در مقابل کارهای بد و ناپسند آنان، تاثیرگذار باشیم.
رییس مرکز شیعیان تاتارستان با بیان این که فعالیت در مسیر دستورات الهی و ایجاد و تقویت وحدت بین مسلمانان، برکت الهی در افعال را به همراه دارد، تصریح کرد: اگر در مسیر فرمایشات و دستورات الهی گام برداریم، خداوند متعال وحدت بین مسلمانان را ایجاد و تقویت خواهد کرد.
اسدالله اغلو در پایان با اشاره به فعالیت‌های جامعةالمصطفی در راستای ایجاد و تحکیم وحدت اسلامی، اظهارداشت: جامعةالمصطفی در این راستا موفق عمل کرده است، جامعةالمصطفی با جذب طلاب و دانش‌آموختگان از سراسر جهان در مسیر ایجاد وحدت اسلامی گام برمی‌دارد، راه المصطفی روشن بوده و به هدف خود خواهد رسید./907/د102/پ
ارسال نظرات