۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۷۲۴۲۴

رهبر القاعده سوریه مهمان بی بی سی

خبرگزاری رسا ـ پس از انجام ماموریت و تشکیل گروه های القاعده در سوریه، بی بی سی فارسی اکنون با رهبر آنان مصاحبه کرده و به نحوی رفتار ضد انسانی آنان در سوریه را توجیه می کند.
محمد الظواهري رهبر القاعده سوريه در بي بي سي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی با دعوت از محمد الظواهری؛ به بررسی دیدگاه های گروه های سلفی تندروی جهادی از جمله القاعده پرداخت. محمد الظواهری برادر ایمن الظواهری است.


در زندگی نامه خانواده الظواهری آمده است: ایمن الظواهری در جوانی پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته پزشکی به عضویت گروه تروریستی حرکت جهاد اسلامی مصر درآمد. وی پس از ترور انور سادات توسط نیروهای امنیتی مصر، دستگیر و محاکمه شد.

پس از آزادی از زندان، وی از مصر خارج و به جهادیون عرب که در افغانستان مشغول جنگ با ارتش سرخ شوروی بودند پیوست. در افغانستان وی با اسامه بن لادن سعودی آشنا شد و شبکه تروریستی القاعده را پایه ریزی کردند. وی پس از مرگ اسامه بن لادن نفر اول گروه تروریستی القاعده شناخته می شود.

هم اکنون تصور آن می‌رود که وی در مرز بین افغانستان و پاکستان به حضور دارد.


دیگر پسر این خانواده؛ محمد الظواهری نیز با ترک رشته مهندسی جذب گروه های سلفی شد. به گفته برخی رسانه‌های عربی و غربی به نقل از یکی از دیپلمات‌های آمریکایی سال قبل محمد الظواهری، برای تشدید تحرکات القاعده وارد سوریه شده بود.

گفتنی است پس از انجام ماموریت و تشکیل گروه های القاعده در سوریه اکنون بی بی سی فارسی با رهبری آنان مصاحبه کرده و به نحوی رفتار ضد انسانی آنان در سوریه را توجیه می کند. /1421/9161/خ

ارسال نظرات