۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۷۳۰۲۶
حجت الاسلام والمسلمین غروی:

دولت آینده برای اشاعه فرهنگ دینی سرمایه گذاری کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پرداختن به معضلات اقتصادی و فرهنگی را دو مطالبه مهم حوزه از رییس جمهور منتخب دانست و گفت: دولت باید برای معالجه وضع معیشت مردم در کوتاه مدت تلاش و همچنین برای اشاعه فرهنگ دینی سرمایه گذاری کند.
حجت الاسلام سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين حجت‌الاسلام والمسلمين غروي

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که مطالبه حوزه علمیه از رییس جمهور آینده همان مطالبات عمومی مردم است، اظهار داشت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی و گرانی مردم را آزار می دهد و در نتیجه دولتمردان نیز باید تمام تلاش خود را برای برطرف کردن آن به کار گیرند.

 

وی با اشاره به این که حل مشکلات اقتصادی به صورت ریشه ای زمان بر است، گفت: دولت باید در کوتاه مدت بتواند تا حدودی این درد را معالجه کند و در دراز مدت نیز با مشورت اقتصاد دانان و متخصصان این رشته، برنامه ریزی کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: باید کاری کرد در این ماه اجناسی را که بیشتر مورد استفاده مردم است به آسانی تهیه شود و از سوی دیگر مراقب بود که افرادی که وسع مالی بیشتری دارند دچار حرص نشوند و با مصرف زیاد خود موجب نرسیدن این کالاها به اقشار دیگر نشوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین غروی به نقش مهم مشکلات بین المللی و تأثیر مستقیم آن بر اقتصاد کشور پرداخت و گفت: با حکمت و حفظ اقتدار باید این مسائل را حل کرد تا از این طریق بخشی از مشکلات اقتصادی نیز حل شود.

 

وی پرداختن به مسائل فرهنگی را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: آنچه متدینان را به شدت رنج می دهد بی بندوباری است که اخلاق جامعه را تهدید می کند؛‌ دولت باید به فرهنگ دینی بپردازد به ویژه در شهرهای بزرگ و شهرهایی که آسیب پذیری بیشتری در این زمینه دارند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: دولت افزون بر سرمایه گذرای در مسائل فرهنگی تاحدی هم جلوگیری داشته باشد که فساد اشاعه پیدا نکند./928/ت302/ج

ارسال نظرات