۰۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۷۳۸۱۵
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

انتخابات یازدهم پایان زمستان فتنه 88 بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان اینکه نخستین مطالبه راهبردی رهبر معظم انقلاب در 24 خرداد عینیت پیدا کرد، گفت: انتخابات یازدهم پایان زمستان فتنه 88 بود و روسیاهی آن زمستان سرد برای اصحاب فتنه ماندگار شد.
1/ حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: موج هدف‌مند کشتار شیعیان با حمایت سلفی‌ها و عالمان وهابی به مصر هم رسید، پلیس و نیروهای امنیت مصر کوچک‌ترین واکنشی نسبت به این فاجعه نشان ندادند.

وی افزود: مسلمانان سال‌ها است که در کنار هم زندگی می‌کنند اما امروز مسلمانان و شیعیان برای حفظ زندگی عزت‌مندانه خود قیام کرده‌اند با تحریک صهیونست‌ها و غربیان وحشی و انگلیس‌ها که بسیاری از جنایت‌ها با نقشه‌های آنان انجام می‌شود، به دنبال انتقام هستند.

امام جمعه قم تصریح کرد: عوامل این جنایت‌ها بدانند این خون‌های ناحق ریخته شد روزی دامن آنان را خواهد گرفت، و شیعیان هرگز سر تسلیم در برابر خواسته‌های آنان فرود نخواهد آورد، و عالمان وهابی بدانند این فتواهای خلاف شرع بی‌پاسخ نخواهد ماند.

روسیاهی فتنه 88 برای اصحاب فتنه ماندگار شد

وی با حماسه خواندن انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اولین مطالبه راهبردی رهبر معظم انقلاب در 24 خرداد عینیت پیدا کرد، به نحوی که لبخند رضایت بر لبان رهبری آمد، انتخابات یازدهم پایان زمستان فتنه 88 بود و روسیاهی آن زمستان سرد برای اصحاب فتنه ماندگار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار کرد: کسانی که چهار سال پیش تفاوت 10 میلیونی رأی ملت را برنتافتند، آتش فتنه را برپا کردند و شیرینی حضور فراگیر را به کام ملت تلخ کردند، اما امروز همان‌ها مشاهده کردند که نظام اسلامی در رأی مردم به خاطر هفت دهم درصد برتری رأی از مواضع خود عدول نکرد به طوری که خود آنان نیز به این امر اعتراف کردند.

وی با تأکید بر اینکه نخستین حماسه ملی در سال 92 تحقق یافت و مردم سکان کشور را به یک روحانی سپردند، ابراز کرد: با توجه به شخصیت ایشان و با کمک دستگاه‌ها امیدواریم بتوانند خواسته‌ها مردم و وعده‌هایی را که در طور دوران تبلیغات انتخاباتی دادند، محقق کنند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به موضوع هسته‌ای کشور، گفت: طرف‌های مذاکره تا به حال چندین بار تا سر حد حل شدن مسأله کشور رفته‌اند، اما چند کشور با حل شدن این مسأله مخالفت کرده‌اند که سردسته آنان آمریکا بوده است، آنان در اندیشه برانداختن نظام اسلامی هستند و آنان ایرانی را می‌خواهند که سر تسلیم در برابر آنان فرود بیاورد.

وی ادامه داد: فناوری هسته‌ای حق مسلم ایران اسلامی است و اگر مستکبران انتظار داشته باشند که دست‌های مردم ایران که به قصد همکاری دراز شده است، دست تسلیم بالا ببرند و به خواسته‌های آنان گوش کنند، ملت ایران بر دهان آنان مشت خواهد زد و اجازه تعرض به حقوق مردم را نخواهد داد.

دستگاه قضایی در شأن نظام اسلامی ارتقا یابد

وی با اشاره به حادثه هفتم تیر و فاجعه شهادت آیت‌الله صدوقی در 10 تیرماه و همچنین حمله ناو آمریکای به هواپیمای ایرانی در 12 تیرماه افزود: دشمنان جنایت‌کار جهانی از این حوادث خونین طرفی نبستند، چون در طی این حوادث مظلومیت و حقانیت انقلاب روشن شد و هم جهانیان به خباثت و جهالت دشمنان پی بردند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با تقدیر از تلاش‌های قوه قضاییه و آیت‌الله آملی لاریجانی، به دیدار رهبر انقلاب با اعضای قوه قضاییه و بیان خواسته‌های رهبری اشاره کرد و خاطرنشان شد: امیدواریم دستگاه قضایی با تلاش‌های مجدانه و همکاری سایر قوا دستگاه قضایی را در شأن نظام اسلامی ارتقا ببخشند.

وی با تبریک و گرامی‌داشت میلاد حضرت مهدی(عج) و قدردانی از جشن‌های مردمی نیمه شعبان افزود: مردم در جشن میلاد امام زمان(عج) سنگ تمام می‌گذارند، از نظر رهبر معظم انقلاب تفاوت عید ولادت امام زمان(عج) با دیگر ولادت‌ها این است که عید ولادت حضرت بقیة‌الله به آینده نوید می‌دهد.

‌حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: ضروری خواندن فراهم آورن ابعاد مختلف انتظار صحیح خاطرنشان کرد: باید در بعد معرفتی جزو منتظران واقعی باشیم، در حدیث است کسی که امامش را نشناسد، مرگ او در کفر و گمراهی است، باید بدانیم ائمه(ع) جانشینان و خلفای خداوند در زمین هستند.

منتظر واقعی بر اساس خواست امام زمان رفتار کند

وی بعد دوم انتظار صحیح را بعد رفتاری دانست و گفت: منتظر واقعی امام زمان(عج) باید رفتار خود را بر اساس خواست امام زمان(عج) تطبیق دهد و بداند که امام زمان(عج) ناظر به اعمال اوست و یکی از جنبه‌های رفتاری پیروی از مجتهد جامع‌الشرایط است.

امام جمعه قم بعد سوم انتظار صحیح را بعد عاطفی خواند و گفت: محبت و مودت به امام زمان(عج) یکی دیگر از ابعاد انتظار صحیح است، که این بعد در مردم ما قوی است و بسیار دیده می‌شود که امیدواریم این ابعاد قوی‌تر شود.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که روز نیمه شعبان روز سرباز گمنام امام زمان(عج) نام گرفته است، گفت: خدمت‌گزاران وزارت اطلاعات گمنامی را از امام زمان(عج) یاد گرفته‌اند و همواره در عرصه‌های مختلف حضور فعال دارند که تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری یکی از فعالیت‌های آنان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین به نزدیک شدن ماه رمضان و غبارروبی مساجد اشاره و بیان کرد: ما نیز باید دل‌هایمان را خانه‌تکانی کنیم و در این ماه وارد شویم و به کسانی که در این ماه برای اولین بار مهمان خداوند می‌شوند، تبریک می‌گوییم.

وی در ادامه با گرامی‌داشت روز سازمان تبلیغات اسلامی در هفته گذشته خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای سامان یافتن امر تبلیغات در کشور به وجود آمده است، این سازمان با بیش از 50 مأموریت با استفاده از روش‌های گوناگون اکنون بیش از سه دهه است که فعالیت گسترده‌ای را برای نشر و تبلیغ اسلام انجام داده است.

کیفر کافران در چهار مرحله انجام می‌شود

وی همچنین در خطبه‌ی اول نماز جمعه در ادامه شرح و توضیح آیات سوره مبارکه تغابن گفت: خدای متعال در آیه 10 سوره مبارکه تغابن دو عامل شقاوت را کفرورزی و تکذیب آیات الهی می‌داند، کفرورزی و تکذیب دو مطلب است.

امام جمعه قم با بیان این‌که در قرآن اهل‌ بهشت و اهل جهنم با یکدیگر ذکر می‌شوند، تا مردم آن‌ها را با هم مقایسه کنند، خاطرنشان کرد: کیفر کافران اعم از کسانی که آیات الهی را تکذیب می‌کنند در دنیا،‌ هنگام احتضار، در قیامت به صورت جسمانی و به صورت معنوی عذاب می‌بینند./914/پ201/ی

ارسال نظرات