۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۷۳۸۸۸
معاون قضایی دادگستری کرمانشاه:

ماه شعبان مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان است

خبرگزاری رسا ـ معاون قضایی دادگستری کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان ماه ذی مقدمه است بی مقدمه نمی توان وارد این ماه شد، ماه شعبان بهترین مقدمه و زمینه برای ورود به ماه رمضان است، با تربیت نفس و مراقبت آمادگی لازم را برای ورود به مهمانی خداوند محیا کنیم
آخرين منجي

بهمن مرادی فر، استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه بیان کرد: انتظار موعود و اصلاح جهان از سوی منجی آخر الزمان تنها مربوط به مذهب شیعه و دین اسلام نیست بلکه همه ادیان و مذاهب الهی معتقد به ظهور منجی در آخر الزمان هستند.

 

وی ادامه داد: هدف همه پیامبران الهی از نخستین آنها تا خاتم الانبیاء(ص) یکی بوده است اما همه پیامبران قبل از اسلام زمینه ساز آمدن اسلام و سعادت بشر به دست منجی آخر الزمان بوده اند، «ان الدین عند الله الاسلام»، اسلام یعنی تسلیم محض بنده در مقابل خداوند و عمل به دستوراتی که از سوی پیامبران الهی که همگی حامل یک رسالت بوده اند، در یک کلام دین اسلام جلوه کامل ادیان الهی است.

 

مرادی فر با بیان این که ادیان پیش از اسلام مورد تحریف قرار گرفتند و جلوه های ناقصی  از آنها در میان مردم باقی ماند و این ادیان نه تنها قادر نبودند سعادت بشر را تضمین کنند بلکه در مواردی هم موجب سقوط و گمراهی انسان ها می شدند، گفت: بحث ظهور منجی از مباحثی است که در اکثر ادیان به آن اشاره شده  لذا به یقین هر پیامبری که از جانب خداوند برگزیده شده است بر اسراری که خداوند به آنان رخصت داده است واقف بوده از جمله آن ها دینی که در آخرالزمان به ظهور یک منجی منتهی می شود.

 

استاد دانشگاه تصریح کرد: رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) در خصوص آخرین پیشوا زمینه و مقدمات لازم را فراهم کرده و آمدن ایشان را به یاران و اصحاب خود وعده دادند که آخرین منجی بشریت وجود امام عصر(عج) خواهد بود.

 

وی اظهار داشت: حکومتی که حضرت ولی عصر(عج) پس از ظهور تشکیل خواهد داد جلوه عدالت الهی را مجسم خواهد کرد، و مردم طعم خوش عدالت را خواهند چشید، تعبیری که از حکومت صاحب الزمان(عج) می شود این است که این حکومت در ید حضرت حجت(عج) قرار دارد.

 

معاون قضایی دادگستری کرمانشاه با بیان این که وظیفه ما در زمان غیبت امام عصر(عج) این است که عبد صالح خداوند باشیم و با همه وجود خود را آماده ظهور حضرت کنیم، گفت: انتظار فرج به معنی ضعف و سستی نیست و این که نشسته باشیم تا حضرت حجت(عج) ظهور کنند و جهان منقلب شود، تغییر در جهان منوط به تغییر در اعمال و رفتار ما است.


وی با اشاره به این که مسلمان به ویژه اهل تشییع رسالتی بزرگ بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: رسالت امروز ما مبارزه با استکبار جهانی و مبارزه جاهلیت مدرن است.

 

وی با بیان این که منتظر منجی نباید در  مقابل جریاناتی که امروزه در مقابل دین اسلام صف کشیده اند بی تفاوت باشد، افزود: در این برهه از زمان وظایف ما در دو مسأله خلاصه می شود، نخست این که خود را تربیت کرده و در درون زمینه ای را فراهم کنیم که از یاران صالح امام عصر(عج) باشیم و  دوم این که انسان باید تقوای ستیز را با تقوای پرهیز در آمیزد تا زمان ظهور حضرت حجت فراهم شود.

 

مرادی پور در پایان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان ماه ذی مقدمه است بی مقدمه نمی توان وارد این ماه شد، ماه شعبان بهترین مقدمه و زمینه برای ورود به ماه رمضان است، با تربیت نفس و مراقبت آمادگی لازم را برای ورود به مهمانی خداوند محیا کنیم./967/ت302/ش

ارسال نظرات