۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۷۴۰۴۲

تازه ترین اخبار اتحادیه اروپا

خبرگزاری رسا ـ پیوستن کرواسی به اتحادیه، آغاز مذاکرات نامزدی صربستان برای پیوستن ، ریاست دوره ای لیتوانی.
اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از شبکه یورونیوز، بالاخره پس از ماه ها کشاکش ، مذاکرات نامزدی صربستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا آغاز شده است. اینکه آیا در این میان صربستان و کوزوو خواهند توانست اختلافاتشان را کنار بگذارند یا نه؛ باید صبر کرد و دید.


بروکسل روز جمعه به صربستان همسایه کرواسی برای آغاز مذاکرات جهت ورود به اتحادیه اروپا، چراغ سبز نشان داد و نخست وزیر این کشور با ژوزه مانوئل باروسو رییس کمیسیون اروپا دیدار کرد.


این تصمیم اتحادیه اروپا پس از مذاکرات طولانی بین صربستان و کوزوو بر سر عادی کردن روابطشان گرفته شده که مدت ها شرط کلیدی این اتحادیه بود.


رهبران اروپا همچنین اظهار تمایل کرده اند تا با کوزوو روابطی در سطح شریک اتحادیه اروپا برقرار کنند که احتمالا می تواند گامی در جهت عضویت کامل کوزوو باشد.


اتحادیه اروپا امیدوار است این تصمیمات به حل اختلافات دو کشور کمک کند.


در میان تحولات هفته آینده اتحادیه اروپا، روز دوشنبه کرواسی بعنوان بیست و هشتمین عضو به اتحادیه اروپا می پیوندد. این کشور روز دوشنبه اول ژوئیه ، ورود خود به اتحادیه اروپا را جشن می گیرد.


لیتوانی نیز ریاست دوره ای اتحادیه را برای 6 ماه آینده بر عهده می گیرد.

همچنین پارلمان اروپا اجلاس ماهیانه اش را روز دوشنبه در استراسبورگ آغاز می کند و روز 4 شنبه کنفرانس کار برای جوانان در برلین برگزار خواهد شد./1409/9161/خ


ارسال نظرات