۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۷۴۴۰۸

دیدار مسؤول ‌فرهنگی سفارت پاکستان با جانشین ریاست المصطفی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی سفارت پاکستان در تهران، با جانشین ریاست ‌المصطفی و نمایندة جامعة‌المصطفی در پاکستان، دیدار کرد.
ديدار مسؤول ‌فرهنگي سفارت پاکستان با جانشين رياست المصطفي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعة‌المصطفی، جعفری، مسؤول فرهنگی سفارت پاکستان در تهران با حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر، جانشین ریاست ‌المصطفی و حجت‌الاسلام هاشمیان، نمایندة جامعة‌المصطفی در پاکستان، دیدار کرد.
در این دیدار، حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر اظهار داشت: پاکستان برای جمهوری اسلامی ایران و جامعة‌المصطفی بسیار اهمیت دارد و المصطفی برای پاکستان و فعالیت‌های آموزشی در این کشور، ارزش فراوانی قائل است.
جانشین ریاست المصطفی افزود: طلاب پاکستانی در قم و مشهد نیز از سطح کمی و کیفی بالایی برخوردارند و بعضی از آنان استادان برجسته‌ای هستند، فعالیت‌های فضلای پاکستانی، خودجوش و مردم‌نهاد است و در قالب انجمن‌ها و گروه‌های فعال فعالیت می‌کنند و برای رشد و ارتقای ملت و دولت پاکستان می‌کوشند، بسیاری از آنان در عرصه‌های علمی و آموزشی مشغول‌اند.
وی، با بیان این‌که برخی از طلاب پاکستانی در ایران و پاکستان مدیریت مدارس را برعهده دارند، خاطرنشان ساخت: مردم پاکستان علاقه و گرایش زیادی به دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دارند.
حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر بیان کرد: در المصطفی همواره کوشیده‌ایم که مسائل و مشکلات علمی، آموزشی، معیشتی و رفاهی طلاب حل شود، در المصطفی، توانایی‌های مدیریتی طلاب تقویت شده و تاکنون فعالیت‌های مهمی انجام داده‌اند.
جانشین ریاست المصطفی با اشاره به مشکلاتی که بر اثر اختلافات فرقه‌ای و مذهبی گریبان‌گیر مسلمانان می‌شود، تصریح کرد: در جامعة‌المصطفی، طلاب با نگاه تقریبی و اعتدال پرورش می‌یابند، امروزه، دشمنان برای تجزیه پاکستان می‌کوشند، ولی ما می‌خواهیم که وحدت، یکپارچگی و انسجام در پاکستان حاکم باشد.
در ادامه، حجت‌الاسلام هاشمیان با اشاره به همکاری مسؤول سفارت فرهنگی سفارت پاکستان در تهران، گفت: رسمی بودن و اعتبار مدرک المصطفی در پاکستان، با کمک و همکاری ایشان محقق شد.
وی ادامه داد: پاکستان ظرفیت بسیار زیادی دارد، علاقه‌مندیم که علوم و معارف اسلامی در سطوح بالا و تا کارشناسی و کارشناسی ارشد در پاکستان اجرا شود، تاکنون، نزدیک به 2500 دانش‌آموخته از پاکستان داشته‌ایم و هر یک فعالیت‌های علمی و فرهنگی خوبی دارند، هم‌اکنون، در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) 52 طلبه پاکستانی مشغول تحصیل در مقطع دکتری در رشته‌های گوناگون هستند.
مسؤول سفارت فرهنگی سفارت پاکستان در تهران نیز از همکاری مناسب با جامعه‌المصطفی در زمینه اقامت و گذرنامه اظهار رضایت کرد./907/د102/ی
ارسال نظرات