۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۷۵۳۸۲
رییس انجمن شعر طلاب استان قم:

سرودهای محتوایی در جامعه گسترش یابد

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن شعر طلاب استان قم بر ضرورت انعطاف مفهوم و مضمون اشعار و سرودها تاکید و بیان کرد: باید بر گسترش سرودهای خوب و محتوایی در جامعه پافشاری و تاکید کرد.
شعر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمود زمانی در مراسم تجلیل از گروه‌های سرود انقلابی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: جایگاه هنر دینی بسیار ویژه است و اگر اندیشه‌ای در قالب هنر قرار بگیرد ماندگار می‌‎شود.

وی با اشاره به نزول قرآن و ماندگاری آن بیان داشت: قرآن کتاب مقدسی است که در عبارات بسیار دل انگیز و هنرمندانه از سوی خداوند برای هدایت مردم زمین نازل شد و در همان بدو نزول توانست در سرزمین حجاز دل‌ها را به سمت خود جذب کند.

رئیس انجمن شعر طلاب استان قم ادامه داد: شعر و سرود دو مقوله مهم در کنار یکدیگر هستند و هنگامی که شعر بر وزن سرود و آهنگ خوانده می‌شود غنا و محتوای آن بیشتر نمایان می‌شود.

وی به جایگاه شعر مذهبی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان همواره بر ضرورت نوحه و سرود در کنار شعر تاکید دارند.

زمانی تاکید کرد: سرودهای مذهبی بیش از قرائت و سخنرانی می‌تواند بر گسترش فرهنگ دینی در جامعه تأثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه سرود از جایگاه بالایی برخوردار است گفت: انقلاب اسلامی و جنگ سراسر مملو از سرودهای حماسی است که دلاوران را به نبرد تشویق می‌کرد.

رئیس انجمن شعر طلاب استان قم بر ضرورت انعطاف مفهوم و مضمون اشعار و سرودها تاکید و بیان کرد: باید بر گسترش سرودهای خوب و محتوایی در جامعه پافشاری و تاکید کرد.

وی با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به سرود تصریح کرد: پیش از همه دیدارهایی که با رهبر معظم انقلاب به مناسبت‌های گوناگون رخ می‌دهد سرودی محتوایی خوانده می‌شود./916/د102/ب 

ارسال نظرات