۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۷۵۸۲۵
کوثری:

مرسی به انتظارات انقلابیون بی توجهی کرد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این‌که مرسی خلاف آن چیزی که مردم انتظار داشتند عمل کرد، عدم قطع رابطه با اسراییل و استکبار و بلکه تقویت بیشتر آن را عامل سقوط وی دانست.
محمد کوثري، نائب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس

محمد کوثری، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تحولات مصر و سقوط  محمد مرسی، رییس جمهور این کشور، گفت: مردم مصر با حضور خود در صحنه مرسی را انتخاب کرده و به او اطمینان کردند اما متأسفانه باید بگوییم که مرسی نه تنها توجهی به این اطمینان نکرد، بلکه در اصل خلاف آن چیزی که مردم انتظار داشتند عمل کرد.

وی با اشاره به این‌که مرسی پایبندی خود نسبت به اسراییل و استکبار جهانی را ادامه داد، افزود: وی در خود کشور مصر هیچ اقدام اساسی و زیربنایی انجام نداد و از طرف دیگر افرادی که از زمان طاغوت و یا زمان حسنی نامبارک در رأس امور بودند را به هیچ وجه تغییر نداد و همه اینها سرکار باقی ماندند.

کوثری گفت: قوه قضاییه و دادستان مصر آن چنان که باید و شاید رسیدگی محکمی مصر نسبت به جنایات مبارک از خودش نشان نداد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که مرسی در نهایت حتی برای نیروهای انقلابی هم نتوانست کار شایسته‌ای انجام بدهد و همین امر باعث شد که مردم دلسرد شوند، گفت: به نظر من مرسی اعتقاد زیادی به مردم نداشت و به همین دلیل نتوانست مردم را در صحنه نگه دارد و همین امر باعث شد که مخالفان بیایند و آن تجمع را انجام دهند و آقای مرسی در اصل تا آمد بجنبد، دید کار تمام شده است.

کوثری تأکید کرد: عواملی از جمله عدم قطع رابطه با اسراییل و استکبار و بلکه تقویت بیشتر آن، دست به دست هم داد و به سقوط مرسی انجامید./956/ت302/ج

ارسال نظرات