۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۷۶۴۱۳

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نشست پرسنلی در اداره تبلیغات اسلامی جعفریه، تقدیر استاندار قم از مدیرکل تبلیغات اسلامی و اعزام مبلغه‌های خواهر به مناطق محروم قمبرخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، نشست پرسنلی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با حضور سرپرست و کارشناس این اداره برگزار شد.
در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با قدردانی از زحمات پرسنل در اجرای امور محوله از آنان خواست تا همانند گذشته با قوت به انجام امور بپردازند.
وی همچنین گفت: می‌بایست از ظرفیت مساجد و هیئات مذهبی منطقه در پیشبرد اهداف فرهنگی و دینی بیش از پیش بهره ببریم تا شاهد رشد بالنده مباحث فرهنگی باشیم.
حجت‌الاسلام ابراهیمی درباره برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و قرآنی پیش رو اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم نیز مطالبی را بیان کرد.
در ادامه وحید اکبری، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با تقدیر و تشکر از برگزاری اینچنین جلساتی اظهار داشت: در بخش قرآنی منطقه در این ماه پر خیر و برکت باید قوی‌تر عمل کنیم و در منطقه بهتر ظاهر شویم.
تشریح امکانات مجتمع فرهنگی نور قم
سرپرست مجتمع فرهنگی تبلیغی نور وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به تشریح امکانات این مجتمع پرداخت.
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی با اشاره به اهداف مجتمع فرهنگی نور اظهار کرد: این مجتمع به عنوان نهاد فرهنگی تبلیغی زیر مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم فعالیت می‌کند و رشد و تعالی فرهنگ دینی در بین نوجوانان و جوانان مهم‌ترین هدف آن محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی نور از امکاناتی همچون دارالقرآن الکریم، مهد شکوفه‌های قرآنی، سالن مطالعه، کتابخانه، سینما، آمفی تئا‌تر، سالن تربیت بدنی، زائرسرا و کلاس‌های آموزشی برخوردار است و در غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نقش مؤثری ایفا می‌کند.
سرپرست مجتمع فرهنگی تبلیغی نور خاطرنشان کرد: خوشبختانه برنامه‌های این مجتمع با استقبال گسترده شهروندان منطقه نیروگاه و خانواده‌های آنها مواجه می‌شود.
اعزام مبلغه‌های خواهر به مناطق محروم قم
کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در ماه مبارک رمضان تعداد 35 مبلغ خواهر به مناطق حاشیه‌ای و محروم قم اعزام شدند.
اشرف یوسفی اظهار داشت: این مبلغه‌های خواهر علاوه بر برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم به بیان احکام، مباحث اعتقادی و مشاوره برای رفع آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی می‌پردازند.
وی تأکید کرد: این مبلغه‌ها از سوی دفتر تبلیغات اسلامی به امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی قم معرفی شده که بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، محل‌های تبلیغی آنها مشخص شده است.
افتتاحیه جشنواره در هیأت محبین اهل بیت(ع) قم
جشنواره فرهنگی، هنری و غذایی پایگاه فرهنگی و هیأت محبین اهل بیت(ع) با حضور کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
در این پایگاه دانش‌آموزان کودک، نوجوان و جوان از 15 خردادماه تاکنون در کلاس‌های هنری، علمی،‌ زبان انگلیسی، سفره آرایی و دیگر کلاس‌ها حضور دارند.
این هیأت مذهبی علاوه بر برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری، دو پایگاه بوستان معرفت و هسته فرهنگی جوان را مدیریت می‌کند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد معرفی شد
رییس اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در مراسمی با حضور امام جمعه این شهر، بخشدار خلجستان و اعضای شورای اداری این بخش معرفی شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام سید موسی حسینی‌المدنی به عنوان رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی دستجرد معرفی شد.
رییس قبلی این اداره حجت‌الاسلام سید عباس رفیعی‌پور علویجه بود که به مدت شش سال این مسؤولیت را برعهده داشت و اوایل اردیبهشت ماه امسال بر اثر نارسایی مغزی و قلبی دار فانی را وداع گفت.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در مراسم معارفه حجت‌الاسلام حسینی المدنی، توسعه امور معنوی و نشر فرهنگ و آموزه‌های اهل بیت(ع) را یکی از مأموریت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و از همه نهادهای مستقر در بخش خلجستان خواست که در این زمینه با اداره تبلیغات اسلامی دستجرد همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
وی با ذکر یادی از مرحوم حجت‌الاسلام رفیعی‌پور که در توسعه فرهنگ دین اهتمام زیادی داشت، ابراز امیدواری کرد که حجت‌الاسلام حسینی‌المدنی با همکاری سایر نهادها در مسیر تحقق مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی تلاش خواهد کرد.
در این جلسه برنامه‌ها و اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی استان در زمینه طرح اوقات فراغت در روستاهایی که روحانی در آنها استقرار دارد و طرح اعزام مبلغ در روستاهای فاقد روحانی مستقر در ماه مبارک رمضان تشریح شد.
حجت‌الاسلام حسینی‌المدنی پیش از این ریاست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه را بر عهده داشت و طبق هماهنگی‌های انجام شده، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی که پس از رحلت حجت‌الاسلام رفیعی‌پور سرپرستی اداره تبلیغات اسلامی دستجرد را عهده‌دار بود در حال حاضر به عنوان سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه انتخاب شد.
برگزاری همایش سبک زندگی کریم اهل بیت(ع) در قم
سرپرست مجتمع فرهنگی تبلیغی نور از برگزاری سلسله نشست‌های سبک زندگی کریم اهل بیت(ع) همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) در قم خبر داد.
حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی افزود: این نشست‌ها به مناسبت جشن میلاد آن حضرت با هدف بهره‌مندی از آموزه‌های زندگی این امام بزرگوار برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: سلسله نشست‌های سبک زندگی اسلامی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عمل به سبک زندگی اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست مجتمع فرهنگی تبلیغی نور خاطرنشان کرد: نشست سبک زندگی کریم اهل بیت (ع) 14، 15 و 16 ماه رمضان ساعت 21:45 با حضور حجج‌الاسلام تراشیون و غلامی برگزار می‌شود.
تقدیر استاندار قم از مدیرکل تبلیغات اسلامی
استاندار قم از تلاش‌های مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در برنامه‌های ستاد تسهیلات زائرین استان قدردانی کرد.
در متن لوح سپاس کرم رضا پیریایی خطاب به حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم آمده است:
بی تردید توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار بزرگی است و اگر این خدمتگزاری بی‌منت در شهر مقدس قم و در راستای میزبانی و شادی دل زوار و مسافرانی باشد که بهترین ساعات و ایام خود را در جوار مضجع شریف و نورانی کریمه اهل بیت(س) مهمان ما هستند افتخار مضاعفی است که باید قدردان آن بود.
در سال مزین به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بدین وسیله همراهی و حضور ارزشمند جناب‌عالی و همکاران محترمتان در برنامه‌های ستاد تسهیلات زائرین استان قم در سال 1392 را ارج نهاده و به پاس قدردانی از تلاش و جدیت در ارائه خدمات ارزنده نوروزی و ایجاد بسترهای میزبانی شایسته، این لوح تقدیم حضورتان می‌شود.
امید است با استعانت از ایزد منان و در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و زیر سایه ولایت مطلقه فقیه همواره در خدمت به زوار و مجاورین حرم نورانی حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران موفق و سربلند باشید./907/پ202/ن
ارسال نظرات