۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۷۶۸۴۰
امام جمعه طبس:

دستاورد های حماسه انتخابات 92 فراموش نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه طبس گفت: انتخابات 92 دستاوردهای کم نظیر و در مواردی بی نظیری داشت که با تلاش بی بدیل رهبری تبدیل به حماسه شد.
امام جمعه طبس

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان، امام جمعه طبس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهارداشت: مردم ایران مظهر حماسه های گوناگون هستند که از ابتدای انقلاب با نقش آفرینی در انتخابات و دفاع از میهن و نظام اسلامی خود را اثبات کرده اند.

 

وی ادامه داد: در طول دوران انقلاب ملت ایران مورد هجمه توطئه های فراوانی از سوی دشمن واقع شد که مردم با حضور خود و حماسه آفرینی های آنها، توطئه ها را خنثی کردند که حضور مردم در تیرماه 78 و در تظاهرات و اعتراضات 88 سبب از بین رفتن بسیاری از توطئه ها شد.

 

انتخابات 92 حماسه ای بی نظیر بود

حجت الاسلام مهاجریان با اشاره به همزمانی دو انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری اظهار داشت: نخستین تجربه همزمانی دو انتخابات مهم، بسیار رضایت بخش و شیرین بود.

وی با اشاره به دستاورد های مهم انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: مشارکت بالای مردم در این انتخابات کم نظیر بوده و در شهرستان طبس با مشارکت 94 درصد مردم مواجه شدیم که اتفاق بسیار نیکو و قابل تقدیری بود.

 

استاد حوزه علمیه طبس با اشاره به صحت انتخابات به عنوان دستاورد مهم آن گفت: صحت انتخابات یازدهم به گونه ای بود که دوست و دشمن در داخل و خارج به صحت انتخابات اذعان کردند.

 

امام جمعه طبس گفت: دستاورد دیگر این انتخابات برگزاری آن در کمال امنیت بود به گونه ای که کوچکترین درگیری یا فعالیتی مخالف امنیت مردم انجام نشد که این دستاوردها به برکت خون شهدا و رهبری های امام بزرگوار و همچنین نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب بود.

 

وی ادامه داد: تبلیغات و بیان دیدگاه ها از سوی نامزدها از رسانه ملی که در مدت زمان بسیاری انجام شد، نشانه اوج مردم سالاری بود که این گونه استفاده از شبکه های دولتی برای تبلیغات انتخاباتی در دنیا بی نظیر است.

 

حجت الاسلام مهاجریان با قدردانی از تلاش های رسانه ملی در انتخابات گفت: اقدامات رسانه ملی سبب کمرنگ شدن تأثیر تبلیغات رایج شد که این گونه تبلیغات به صورت عمومی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی طبس ادامه داد: این پدیده ها و دستاورد های کم نظیر انتخابات سبب شد رهبر حکیم انقلاب توصیه کنند که نباید این حماسه به فراموشی سپرده شود.

 

امام جمعه طبس با بیان موضع گیری های بسیار مطلوب نامزدها پس از اعلام نتایج خاطرنشان کرد: نامزد هایی که در انتخابات نتوانستند رأی اکثریت را کسب کنند بدون اعتراض به نتیجه انتخابات به قانون تمکین کردند که این اتفاق نیکو و قابل تقدیری بود.

 

وی ادامه داد: نامزدها با اعلام تبریک به صورت کتبی، شفاهی و حضوری رفتاری اخلاق مدارانه را دنبال کردند که کشور به این همدلی ها نیاز دارد و باید روز به روز بیشتر شود.

 

استاد حوزه علمیه طبس در پایان گفت: در ادامه راه حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی وجود دارد که این گونه همدلی ها و همفکری برای تحقق این حماسه اقتصادی ضروری است./9704/ت302/غ

ارسال نظرات