۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۷۷۱۳۶

خشت های طلا و کتیبه های حرم امام علی میهمان نمایشگاه قرآن اهواز

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان از قرار گرفتن خشت های طلا و کتیبه های حرم امام علی(ع) در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز خبر داد.
حجت الاسلام سيد محمود موسوي، نماينده ولي فقيه در سپاه وليعصر خوزستان

حجت الاسلام سید محمود موسوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، در حاشیه هفتمین نمایشگاه کتاب خوزستان در گفت و گو با خبرنگار رسا در اهواز به حضور غرفه ستاد بازسازی عتبات عالیات در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تعدادی از خشت های طلای ایوان طلای حضرت امیرمؤمنان(ع) به منظور بازدید علاقه‎مندان در نمایشگاه قرآن قرار گرفته است.

وی با بیان این که هزینه هر خشت طلا یک میلیون تومان است، اظهار داشت: از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات و در راستای ثبت در اسناد بازسازی ایوان حرم علوی به کسانی که هزینه مرمت طلاکاری یک خشت طلا پرداخت کنند سند افتخار مشارکت در بازسازی ایوان حرم علوی تقدیم می ‌شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به قرار گرفتن کتیبه های حرم امام علی(ع) در معرض دید عموم برای نخستین بار در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز اظهار داشت: کتیبه های موجود که در زمان رژیم سابق جمع آوری شده بود پس از ترمیم جهت نصب به نجف بارسال خواهد شد.

 وی افزود: رژیم بعث عراق در زمان حکومت صدام این کتیبه ها را که به اشعار فارسی مزین است تخریب کرد و پس از سقوط صدام، آیت الله سیستانی دستور داد کتیبه ها دوباره مرمت و در جای قبلی خود نصب شوند که با همت مردم خوزستان این کتبیه ها در حال تکمیل و بازسازی است.

حجت الاسلام موسوی به قرار گرفتن پرچم حرم حضرت علی(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) در غرفه ستاد عتبات و عالیات اشاره کرد و گفت: کاشی های قدیمی حرم امام حسین و حضرت عباس نیز در نمایشگاه قرار گرفته است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در پایان گفت: مردم خیر خوزستان برای کمک به بازسازی ایوان طلای امیرمؤمنان(ع) می توانند وجوه نقدی خود را به شماره حساب جاری 214354711122210 بانک انصار واریز کنند./9464/ت302/غ

ارسال نظرات