۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۷۷۱۹۳
رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر:

رسیدن به مقام تقوا فلسفه وجودی روزه‌‌داری است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر گفت: رسیدن به مقام تقوا فلسفه وجودی روزه‌‌داری است.
رييس اداره تبليغات اسلامي بهشهر

حجت الاسلام سید محمد بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر با بیان این که رسیدن به مقام تقوا فلسفه وجودی روزه‌‌داری است، افزود: عوامل ارتقای ارزش روزه نیز از مسائلی است که باید در آن اندیشه و تدبر شود که امام شناسی، ورع، ذکر، انفاق و عفو گذشت از جمله این عوامل است.

 

وی اظهار کرد: پارسایی باعث افزایش پاداش روزه می شود و در خطبه پیامبر در بهار در آستانه ماه مبارک رمضان آمده است که امام علی(ع) پرسیدند: بهترین عمل در این ماه چیست؟ و حضرت فرمودند: «یا ابا الحسن افضل الاعمال فی هذا الشهر، ورع عن محارم الله عز و جل» بهترین عمل پارسایی و آنچه خدا حرام کرد چشم پوشی کردن است. 

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر ادامه داد: شیخ بهایی در کتاب اربعون درجات ورع را ورع التابئین، ورع الصالحین، ورع الصدیقین، پرهیز از فسق و فجور، پرهیز از موارد شبهه انگیز، پرهیز از کارهای حلالی که احتمال دچار شدن به عمل شبهه ناک در آن باشد و پرهیز از اندیشیدن به غیر خدا که نکند باعث دورافتادن از تقرب باشد آمده است.

 

حجت الاسلام بابایی گفت: پیامبر به اباذر می فرماید: «یا اباذر! کن ورعا تکن اعبد الناس و خیر دینکم الورع»، اباذر! پارسا باش که عابدترین مردم خواهی بود و بهترین چیز در دین پارسایی است.

 

وی با اشاره به این که سراسر دعاها و مناجات رمضان انسان را به ذکر وارد می دارد بیان داشت: ذکر مصادیق گوناگون دارد که شامل قرائت قرآن، دعا، صلوات، استغفار و تسبیح است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با بیان این که نزول فرشتگان ویژه در شب قدر به محضر امام زمان(عج) است، افزود: در بسیاری از دعاها نیز سخن از امام زمان(عج) است و مستحب است که مؤمنان در این ماه بیشتر دعای فرج بخوانند.

 

وی با بیان این که رسیدن به مقام صبر، چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی، امتحان اخلاص انسان و اطاعت از اوامر الهی، از دیگر موارد فلسفه رزوه داری است خاطرنشان کرد: این که ما یک ماه با اطاعت از خداوند به روزه داری مشغول باشیم خود مهم ترین درجه از اطاعت است.

 

حجت الاسلام بابایی افزود: در واقع ما با یک ماه روزه داری روح خود را به غذاهای مختلف ایمان و عمل صالح عادت می دهیم تا به رشد معنوی برسیم و در این ماه به رشد معنوی و روحانی توجه شده است تا رشد جسمانی.

 

وی با تاکید بر رعایت اخلاق و حسن خلق در این ماه مبارک و ایام روزه داری گفت: صلوات بسیار بفرستید، نمازهای مستحبی به جا آورید، اخلاق خود را نیکو سازید که حسن خلق در این ماه جواز عبور از پل صراط است./950/ت303/ب

ارسال نظرات