۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۷۷۳۷۳
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(12)؛

آیت الله موسوی جزایری: آمریکا منشأ فساد و کشتار در دنیا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: آمریکا منشأ فساد و کشتار در دنیا است، به هر کجا نگاه می کنیم مشاهده می شود که صحنه گردان حوادث آمریکای جنایتکار است؛ در عراق، افغانستان، سوریه، پاکستان، لبنان و مصر چه بلاهایی که بر سر مردم نیاوردند و برای به دست آوردن دنیا چه خون هایی را که در خیابان ها نریختند.
آيت الله موسوي جزايري در سيماي سحرخيزان

آیت الله موسوی جزایری به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در دوازدهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، با اشاره به عبارت «اَشْهَدُ اَنْ لااِلهَ اِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ کَما شَهِدَ اللَّهُ لِنَفْسِهِ وَ شَهِدَتْ لَهُ مَلاَّئِکَتُهُ وَاُولُوا الْعِلْمِ مِنْ خَلْقِهِ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکیمُ وَاَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ الْمُنْتَجَبُ وَ رَسُولُهُ الْمُرْتَضى اَرْسَلَهُ بِالْهُدى وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»، اظهار داشت: شهادت به وحدانیت خدا و رسالت پیامبر اکرم(ص) بسیار مهم است و قوام اسلام و مسلمانیت است.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به عبارت «اشهد ان علی ولی الله»، ابراز داشت: «اشهد ان علی ولی الله» قوام ایمان و مذهب انسان را تصحیح می کند اما در احکام اسلام دخالت ندارد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به عبارت « اَرْسَلَهُ بِالْهُدى وَ دینِ الْحَقِّ» اشاره و تصریح کرد: پروردگار عالم پیامبراکرم(ص) را برای هدایت مردم مبعوث کرد.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: وظیفه عام حضرت رسول الله(ص) ارائه طریق به مردم است و راه صحیح و غلط را برای انسان شرح می دهند اما در این زمینه انتخاب با انسان است؛ چراکه آزاد آفریده شده است.

عدم تمسک به خاندان پیامبر محرومیت از سعادت و خوشبختی را به همراه دارد

نماینده ولی فقیه در خوزستان به آیه 157 سوره اعراف اشاره کرد و گفت: کسانی که با پیامبر و خاندانش(ص) دوست باشند و به آنها تمسک می جویند، پیامبر و خاندانش(ص) مشکلات زمانه و گرفتاری ها را از روی دوش او کنار می زنند و راه سعادت و خوشبختی را برای او تضمین می کنند اما کسانی که به پیامبر و خاندانش(ص) روی نیاورند سبب می شود که در دریای گرفتاری ها و مشکلات اسیر شوند و از سعادت محروم می شوند.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که غل و زنجیرهایی که انسان را اسیر خود می کنند، اعتقادات باطل و تعصبات جاهلی هستند، گفت: تعصبات جاهلی و اعتقادات سخیف از جمله مواردی هستند که قرآن به آنها اشاره می کند و خداوند در قرآن می فرمایند «عدم تمسک به پیامبر و خاندانش(ص) سبب گرفتاری در این تعصبات و اعتقادات باطل می شود».

اعتقادات باطل و تعصبات جاهلی بزرگ ترین مانع در برابر خرد انسانی است

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان اعتقادات باطل و تعصبات جاهلی را بالاترین و بزرگ ترین مانع در برابر سعادت و خرد انسانی دانست و گفت: در عصر جاهلیت بزرگ ترین نادانی که انجام می دادند شرک خداوند متعال بود و بت هایی را که با دست خود می ساختند، خدا خطاب می کردند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این شرک خداوند و پرستش بت ارزش انسانی را کم رنگ می کند، بیان داشت: در هند و برخی کشورهای آفریقایی انواع شرک و بت پرستی وجود دارد که به یقین این حرکات فرهنگ و ارزش انسانی را کم رنگ و بی ارزش می کند.

جهل و نادانی منشأ انحطاط بشر است

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که جهل و نادانی منشأ انحطاط و اضمحلال ارزش انسانی است، اظهار داشت: سطح فکر وقتی پایین باشد سبب می شود که استعمار شود و دیگران بر او حکومت کنند که این ناشی از ضعف فرهنگی و انسانی است.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان به اعتقادات کج و خرافی در رابطه با دختر در زمان جاهلیت اشاره و تأکید کرد: از ارزش والای زنان و دختران بی خبر و آگاه نبودند و با نادانی تمام دختران را زنده به گور می کردند که این اعتقادات کج و خرافی قساوت قلب را به همراه داشت و دختران را با حیوانات اشتباه گرفته بودند.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: صد سال تمام در مدینه بین طوایف اوس و خزرج جنگ و دعوا بود و بسیاری از مردان و زنان آنها کشته شدند و برتری عشیره بر عشیره دیگر عامل اصلی این خون ریزی ها بود و این تعصبات طایفه ای در آن دوران بسیار پر رنگ بودند.

حب دنیا اساس بدبختی انسان است

نماینده ولی فقیه در خوزستان اساس بدختی انسان را حب دنیا دانست و گفت: وقتی انسان به دنیا وابسته و دل می بنندد دیگر معنویت در کار نیست و توجه به خدا و روز قیامت از بین می رود که حب دنیا انسان را تبدیل به حیوانی وحشی و درنده می کند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: وقتی انسان از خدا و آخرت ببرد به دنیا دل خواهد بست و نسل ها، زندگی و اقتصاد مردم را نابود می کند و دنیا را به تباهی می کشد.

وی با بیان این که بسیاری از حاکمان ظالم موعظه و نصیحت را نمی پذیرفتند، اظهار داشت: برخی از حاکمان ظالم همچون منصور دوانیقی وقتی به آنها گفته می شد که تقوا پیشه کنید، گردن موعظه کننده را می زنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به جنایات صدام حسین و حمایت های آمریکا اشاره و تصریح کرد: صدام بسیاری از مردم ایران، عراق و کویت را به خاک و خون کشید و آمریکا در قبال این جنایت نیز هم حمایت و هم دفاع شیطانی و منفعتی انجام داد.

طالبان، القاعده و اسرائیل غاصب منشأ آشوب و بدبختی دنیا هستند

وی با تأکید بر این که آمریکا به یقین شیطان بزرگ است، بیان داشت: شاید برخی می گویند که «چرا آمریکا شیطان بزرگ است؟»، آمریکا از این نظر شیطان بزرگ است که صدام را برای کشتار مردم ایران و عراق اجیر خود کرد، اسرائیل غاصب را تأسیس و اقدام به راه اندازی گروه تروریستی القاعده و طالبان کرد که همه این ها برای مردم دنیا منشأ آشوب و بدبختی هستند.

آیت الله موسوی جزایری اظهار داشت: آمریکا منشأ فساد و کشتار در دنیا است، به هر کجا نگاه می کنیم می بینیم که صحنه گردان حوادث آمریکای جنایت کار است؛ در عراق، افغانستان، سوریه، پاکستان، لبنان و مصر چه بلاهایی که بر سر مردم نیاوردند و برای به دست آوردن دنیا چه خون هایی را که در خیابان ها نریختند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان دفاع آمریکا از حقوق بشر را دروغ و فرافکنی دانست و گفت: دولتمردان آمریکایی از حقوق بشر دفاع می کنند؛ در صورتی که حقوق بشر در عراق، سوریه و افغانستان از سوی مزدوران آنها نقض می شود و برای کسب قدرت به زن و کودک رحم نمی کنند.

آمریکا حقوق بشر را با حقوق حیوانی اشتباه گرفته است

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر این که آمریکا به دنبال تشویش اذهان عمومی است، خاطرنشان کرد: این چه حقوق بشری است که به زن و کودک رحم نمی شود و خانه های مردم را بر سر آنها خراب می کنند؛ این حقوق بشر نیست بلکه حقوق حیوانی و توحش است./9461/پ202/س

ارسال نظرات