۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۷۷۴۰۱
آیت الله شبستری:

گوشه‌گیری روحانیت در برابر جنگ نرم قابل قبول نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مهم‌ترین رسالت روحانیت آگاه و مبارز در عصر حاضر مقابله با ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام اظهار داشت: کم‌کاری، بی‌تفاوتی و گوشه‌گیری در این عرصه به هیچ وجه قابل قبول نیست.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع تعدادی از ائمه جماعات مساجد تبریز با اشاره به این‌که مهم‌ترین رسالت روحانیت آگاه و مبارز در عصر حاضر مقابله با ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام اظهار داشت: کم‌کاری، بی‌تفاوتی و گوشه‌گیری در این عرصه به هیچ وجه قابل قبول نیست.


وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان با فرقه‌سازی، ترویج افکار التقاطی و انحرافی با حمایت شبکه‌های صهیونیستی ماهواره‌ای و اینترنتی جوانان مسلمان را بمباران تبلیغی می کنند، اکتفا به وضعیت موجود و عدم برنامه ریزی تبلیغی، نسل آینده کشور را با بحران فکری و عقیدتی رو به رو خواهد کرد.


نماینده خبرگان رهبری دو ویژگی مهم پیامبر اکرم(ص) را مزکی و معلم بودن عنوان کرد و با استناد به آیات قرآنی، رستگاری را از آن کسانی دانست که تزکیه نفس نمودند و ادامه داد: تزکیه مقدم بر تعلیم است و اگر تزکیه نباشد، تعلیمی هم محقق نخواهد شد، بنابراین وظیفه اصلی روحانیت به عنوان وارثان رسالت رسول الله تحصیل و تزکیه است.


آیت الله شبستری عالم به زمان بودن را از دیگر رسالت‌های خطیر روحانیت برشمرد و گفت: بر اساس احادیث و روایات؛ کسی که در دنیا بدون بصیرت زندگی کند، در آخرت هم کور محشور خواهد شد. بر این اساس یک روحانی باید در کنار علم و تهذیب، بصیرت داشته باشد تا بتواند فتنه‌های زمان و توطئه های دشمنان را بشناسد.


امام جمعه تبریز بصیرت و ولایت مداری را لازمه مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان دانست و افزود: نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی تشنه معارف و حقایق ناب اسلامی است، اگر روحانیت نتواند این تشنگی معنوی و معرفتی را سیراب کند، رسانه‌های غربی خلأ موجود را پر خواهند کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود پاسخگویی به شبهات، مخاطب‌شناسی، زمان‌شناسی، م
طالعات ‌به‌روز، آشنایی با مواضع دوستان و دشمنان اسلام و بهره مندی از روش های نوین تبلیغی را از اصول مهم در تبلیغ دین دانست و یادآور شد: امروز نیازمند حضور روحانیان و مبلغان در عرصه های جدید تبلیغی هستیم.


نماینده خبرگان رهبری خواستار غنای محتوایی جلسات وعظ و خطابه در منابر مساجد شد و گفت: ماه مبارک رمضان و استقبال گسترده مردم از برنامه های مسجدی بهتری فرصت برای جذب جوانان و تداوم این حضور در دیگر روزهای سال است./935/پ202/س

ارسال نظرات