۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۷۷۴۱۰
امام جمعه قروه:

تبلیغ رسالتی همیشگی برای روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قروه گفت: تبلیغ در شرایط امروز از حساسیت و پیچیدگی خاصی برخوردار است، این رسالت الهی باید با نیازهای متناسب افراد و شرایط خاص فرهنگی مانند همیشه کارآمد باشد.
تبليغ

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام صفرعلی احیا، امام جمعه قروه در مراسمی که با حضور طلاب و مبلغین در فرمانداری قروه برگزار شد، بیان کرد: تبلیغ روش و سنت حسنه ای است که از طریق آن اسلام و محتوای آن به مردم می رسد طلاب و مبلغان توجه داشته باشند که تبلیغ  یک رسالتی همیشگی بر دوش آنان است.


وی ادامه داد: تبلیغ در شرایط امروز از حساسیت و پیچیدگی خاصی برخوردار است، این رسالت الهی باید با نیازهای متناسب افراد و شرایط خاص فرهنگی مانند همیشه کارآمد باشد.


امام جمعه قروه تصریح کرد: تبلیغ دین منحصر به زمان و یا مکان خاصی نیست بلکه مبلغان با الگو قرار دادن پیامبر اعظم(ص) از هر زمان و شرایطی باید نهایت استفاده را برای تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی(ص) ببرند.


حجت الاسلام احیا گفت: خداوند در قرآن کریم رحمت واقعی را تبلیغ دین بیان می‌کند و این تأکید نشانگر اهمیتی است که امر تبلیغ دارد، اسلام کامل‌ترین شریعت آسمانی است که با تبلیغ متولد شد و بقا و جاودانگی آن نیز در گرو تبلیغ بود، از همین این رو آشنایی مبلغان فرهیخته با شیوه‌های گوناگون تبلیغی امری ضروری است.


وی افزود: اسلام آخرین دین الهی برای تمام مردم است و باید ندای حق آن را به گوش جهانیان رساند، از آنجا که مسلمانان طالب خیر و سعادت همه بشر هستند، این خیرخواهی اقتضا می‌کند به واسطه اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح سایر انسان ها نیز با درک این دین سعادتمند شوند، شیوه ارائه و بیان تبلیغات دینی باید با توجه به شرایط روز و مقتضیات زمان باشد و از تجهیزات و امکانات روز نیز برای فعالیت و عملکرد مطلوب و تأثیرگذار استفاده شود./967/ت303/ب

ارسال نظرات