۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۷۸۱۳۶
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(17)؛

پاسخ آیت الله موسوی جزایری به شبهات درباره آیه تطهیر

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان خوزستان با تأکید بر این که آیه تطهیر ویژه اهل بیت(ع) است، بیان داشت: خداوند متعال ائمه اطهار(ع) را پاک نگه داشته است و در این پاکی هیچ شریک و دوستی ندارند؛ چراکه پروردگار عالم این امتیاز بزرگ و برتر را به صورت اختصاصی در اختیار ایشان گذاشته است.
آيت الله موسوي جزايري، سيماي سحرخيزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در هفدهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، با اشاره به عبارت «وَاَشْهَدُ اَنَّکُمُ الاَْئِمَّةُ الرّاشِدُونَ الْمَهْدِیُّونَ الْمَعْصُومُونَ الْمُکَرَّمُونَ الْمُقَرَّبُونَ الْمُتَّقوُنَ الصّادِقُونَ الْمُصْطَفَوْنَ الْمُطیعُونَ لِلّهِ الْقَوّامُونَ بِاَمْرِهِ الْعامِلُونَ بِاِرادَتِهِ الْفاَّئِزُونَ بِکَرامَتِهِ اِصْطَفاکُمْ بِعِلْمِهِ وَارْتَضاکُمْ لِغَیْبِهِ وَاخْتارَکُمْ لِسِرِّهِ وَاجْتَبیکُمْ بِقُدْرَتِهِ وَاَعَزَّکُمْ بِهُداهُ وَخَصَّکُمْ بِبُرْهانِهِ»، اظهار داشت: ائه اطهار(ع) انسان های رشد یافته، هدایت شده و معصوم هستند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان به کلمه « الْمَعْصُومُونَ» اشاره و تصریح کرد: معصوم از عصمت گرفته شده است و به معنای قدرت بازدارنده نسبت به خطا و گناه است و این نگهدارنده خداوند متعال است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به آیه قرآنی «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا» اشاره کرد و گفت: خداوند متعال ائمه اطهار(ع) را پاکیزه آفرید و آنها را از هرگونه گناه و معصیت تطهیر کرد.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با بیان این که خداوند متعال اراده کرده است که ائمه اطهار(ع) طهارتی بدون مطهر داشته باشند، ابراز داشت: مقصود خداوند از طهارت، عصمت ائمه اطهار(ع) است و آنها بوسیله عصمت گناه و خطا نمی کنند.

آیت الله موسوی جزایری به شبهات وارد در آیه تطهیر اشاره و خاطرنشان کرد: برخی منظور از طهارت را این می دانند که ائمه اطهار(ع) بدنشان نجس شده و آن را با آب پاک می کنند که اگر این طور باشد با دیگر انسان ها فرقی ندارند و این چه نوع عصمتی است؛ اراده خداوند متعال این است که ائمه اطهار(ع) ذاتا طاهر و پاک باشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این آیه تطهیر ویژه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، بیان داشت: خداوند متعال ائمه اطهار(ع) را پاک نگه داشته است و در این پاکی هیچ شریک و دوستی ندارند؛ چراکه پروردگار عالم این امتیاز بزرگ و برتر را به صورت اختصاصی در اختیار ائمه اطهار(ع) گذاشته است.

امیدی برای بازگشت تحریف کنندگان عصمت ائمه اطهار به راه راست وجود ندارد

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان اضافه کرد: اگر بنا باشد ائمه اطهار(ع) همچون دیگر انسان ها آلودگی داشته باشند، دیگر فرق شان با انسان ها چیست و این چه نوع عصمتی است؛ کسانی این سخنان بیهوده را مطرح می کنند که چشمانشان کور، گوش ها کر و زبان ها لال در برابر حقیقت است و امیدی برای برگشت آنها به راه حق وجود ندارد.

آیت الله موسوی جزایری گرفتاری در وادی باطل برگشت انسان به راه هدایت را سخت می کند، اظهار داشت: مطرح کردن همه شبهات و انحرافات در دین برای دشمنی با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و حضرت رسول الله(ص) این دشمنی ها و کج فهمی ها در برابر خاندانش را پیش بینی کرده بودند.

مناقشه و تحریف سخنان اهل بیت گام نهادن در مسیر شیطان است

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که مناقشه و تحریف سخنان ائمه اطهار(ع) حرکاتی شیطانی و ناپسندیده است، تصریح کرد: کسانی که همواره به دنبال تحریف احادیث ائمه اطهار(ع) هستند از رهبر خود شیطان پیروی می کنند و چون قدرت آنها برای اذیت پیامبر(ص) کافی نیست، خاندان ایشان را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که خداوند متعال نگهدارنده ائمه اطهار(ع) از خطا و لغزش است، به داستان حضرت یوسف(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: زلیخا خودش را برای عرضه کردن بر حضرت یوسف(ع) آماده کرده بود و نزدیک بود حضرت یوسف(ع) در این عمل بد، زشت و گناه بار گرفتار شود اما نور برهان خداوند در دل او روشن تر شد و ایشان به گناه آلوده نشدند./9461/پ201/س

ارسال نظرات