۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۷۸۱۹۰
آیت الله علما:

نماز جمعه مهم ترین سنگر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: نماز جمعه مهم ترین سنگر انقلاب، تکیه گاه نظام و میعادگاه وحدت مردم است.
آيت الله علما نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه آیت الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر بیان کرد: از مهم ترین وصایای امیر مؤمنان(ع) به فرزند خود امام حسن مجتبی(ع) توجه به باطن قرآن است، حضرت می فرماید« الله الله فی القرآن» طبق این وصیت وظیفه همه مسلمین و دستگاه های مربوط در امر سیاست و اجتماع، تا روز قیامت این است که تمام شئون زندگی خود را بر اساس تعلیمات قرآنی بنا نهند تا که به سعادت عظیم نایل شوند.


وی ادامه داد: قرآن کتاب هدایت است و برای وحدت و عزت باید به آن چنگ زد به گونه ای که در حدیث ثقلین رسول خدا (ص)، توصیه به کتاب الله و اهل بیت(ع) به صورت توأم دارد، افزون بر این باید در تفسیر قرآن دقت ورزید و در انجام آن کوتاهی نکرد تا که دچار کج فهمی و شبهه نگردیم همان گونه که شاهد هستیم تروریست ها در سوریه با شعار الله اکبر دست به هر جنایتی می زنند و آن را به پای قرآن تمام می کنند.


امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی برپایی نماز جمعه در سراسر کشور است که در روز پنجم مرداد اولین نماز جمعه تهران، توسط آیت الله طالقانی و به حکم امام راحل برگزار شد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره می فرماید نماز جمعه مهم ترین سنگر انقلاب و تکیه گاه نظام و میعادگاه وحدت مردم است.


آیت الله علما گفت: پنجم مرداد مصادف با سالروز عملیات مرصاد به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و شکست سنگین منافقین است، همچنین لیالی با برکت قدر را در پیش داریم، این شب ها بهترین فرصت برای راز و نیاز و توبه به درگاه خداوند است، تلاش کنیم در این ایام با حضور در مساجد مقدرات الهی برای خود رقم بزنیم  و از ضد ارزش ها فاصله بگیریم و این  فرصت را غنیمت بشماریم زیرا که ارزش هزار ماه را دارد، و این شب ها به امام علی(ع) که معرف عدل و زهد است تعلق دارد.


وی افزود: در دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران دولت، ایشان تحول دولت را همچون عید و آغاز نشاط یاد کرد و دو اولویت اقتصاد و علم را برای کشور مهم برشمردند که باید تمام شئون دولت در این راستا علمی شود و همچنین تعامل با دنیا را به استثنای دو کشور اسرائیل و آپارتاید نژاد پرست  لازم دانست و نباید فراموش کرد که در تعامل باید کشور مقابل را شناخت.


امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: آمریکا در ذهن و تاریخ مردم ایران سابقه روشنی ندارد و نمی توان جنایات و شیطنت های این دولت را فراموش کرد، این کشور ماهیت پلید خود را در عاقبت رابطه دوستانه اش با صدام و کشورهای افغانستان و سایر دولت ها به وضوح نشان داده، اخیرا نیز اروپاییان تحت فشار کشورهای آمریکا و اسرائیل غاصب شاخه‌های نظامی حزب الله لبنان را جز تروریست‌ها اعلام کرده اند.


وی در پایان تمام آحاد مردم استان را به حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت نمود تا که با فریاد های خود، معنای وحدت را به دشمنان و کشورهای مستکبر بفهمانند./967/پ202/س

ارسال نظرات