۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۲۳۳

برگزاری مراسم شب‌های قدر در حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران

خبرگزاری رسا ـ مراسم ویژه شب‌های قدر با سخنرانی حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قم برگزار می‌شود.
مراسم شب قدر در حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ویژه شب‌های قدر با سخنرانی حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید در حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قم برگزار می‌شود.

 

براساس این گزارش، ویژه برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت 21:30 با قرائت دعای ابوحمزه ثمالی توسط حجت‌الاسلام میردامادی آغاز می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر سخنرانی می‌کند، در ادامه نیز قرائت دعای جوشن‌کبیر توسط سید علی حسینی‌نژاد و مراسم احیا توسط آیت‌الله کریمی جهرمی اجرا می‌شود.

 

قرائت دعای ابوحمزه ثمالی توسط حجت‌الاسلام طباطبایی، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری، قرائت دعای جوشن‌کبیر توسط سیدمهدی میرداماد و مراسم احیا نیز توسط آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری از برنامه‌های دومین شب احیا در در شب بیست ‌و یکم ماه مبارک رمضان به شمار می‌روند.

 

قرائت دعای ابوحمزه ثمالی توسط حجت‌الاسلام ضیائی، سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری، قرائت دعای جوشن‌کبیر توسط حاج عباس حیدرزاده و اجرای مراسم احیا توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی از مراسم ویژه حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

 

با توجه به اینکه برنامه‌های شب‌های قدر حرم حضرت فاطمه معصومه‌(س)، رأس ساعت 3 بامداد به پایان می‌رسد، صحن امام رضا‌(ع)، مسجد اعظم، بالکن شبستان امام خمینی(ره) و شبستان نجمه خاتون از ورودی‌های شماره 3، 4، 5، 6، 7، 8، 11، 20 و 21، محل استقرار خواهران است.

 

برادران نیز در رواق طباطبایی، رواق مطهری و بالاسر، صحن امام هادی علیه‌السلام، شبستان امام خمینی(ره) و صحن صاحب‌الزمان‌(عج) از ورودی‌های 1، 2،‌ 9، 10، 14ع 17 و 18 مستقر خواهند شد و میدان آستانه، صحن جوادالائمه‌(ع) و خیابان‌های اطراف حرم مطهر نیز از ورودی‌های 19، 22، 23 و 24 محل حضور افراد به صورت خانوادگی است.

 

حضور آیت‌الله سبحانی در مراسم شب قدر مسجد مقدس جمکران

 

ویژه‌برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در شب‌های قدر نیز همچون سال‌های گذشته پیگیری خواهد شد که بر این اساس در شب نوزدهم از ساعت 22:30 دقیقه محفل انس با قرآن در صحن اصلی مسجد برگزار می‌شود و پس از آن نیز احکام شب قدر بیان خواهد شد.

 

سخنران شب نوزدهم ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام بیگدلی است که از ساعت 22:40 دقیقه به ایراد سخنرانی می‌پردازد و در ادامه این مراسم دعای جوشن کبیر توسط آقای محمدپور قرائت خواهد شد.

 

مراسم احیا مسجد مقدس جمکران در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت یک بامداد از سوی حضرت آیت‌الله سبحانی آغاز می‌شود و تا ساعت 2 بامداد نیز ادامه خواهد داشت؛ این مراسم از شبکه قران و معارف سیما به صورت زنده پخش می‌شود.

 

مراسم شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیز از ساعت 22:30 دقیقه با برگزاری محفل انس با قرآن در صحن اصلی مسجد آغاز می‌شود، دعای جوشن کبیر توسط سیدجواد میرجعفری قرائت خواهد شد و مراسم احیا و قرآن سرگیری آخرین شب قدر ماه رمضان نیز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه‌معصومه‌(س) برگزار می‌شود.

 

یادآور می‌شود، مراسم ویژه شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان که مصادف با شب‌های قدر است، با حضور حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از ساعت 22:30 در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قم برگزار می‌شود./920/پ202/ی

ارسال نظرات