۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۷۸۵۴۱
استاد حوزه علمیه:

جنایت های وهابیت محصول عبادت بدون علم و آگاهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه یزد گفت: عبادت به شناخت از دین نیاز دارد که خوارج و وهابیان بدون حتی شناخت اجمالی به عبادت می پردازند که نتیجه آن جنایاتی است که در اکنون مشاهده می کنیم.
وهابيت
حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی، استاد حوزه علمیه ابرکوه یزد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در یزد، با اشاره به فضیلت شب های قدر در قرآن و روایات گفت: قرآنی که به صورت مکتوب در دست ما است، به اصطلاح علما قرآن تدوین نام دارد که شب قدر شب نزول قرآن است.
وی در ادامه افزود‌: روایاتی بیان می کند که "علی با قرآن است و قرآن با علی" پس شب نزول قرآن شب حضرت علی هم بوده و از آن جایی که ائمه همگی یک نور واحد هستند شب ائمه معصومین هم است؛ در روایاتی اشاره شده شب قدر شب فاطمه است یا شب حضرت مهدی است اشاره به شب نزول قرآن تکوین که همان 14 معصوم باشند، دارد.
بهره برداری از شب های قدر با بیداری سحر آن میسر است
این استاد حوزه علمیه با بیان این که شب قدر شب بسیار پربرکتی است که روزی یک سال را می توان از آن برداشت کرد اظهار داشت: روزی انسان در ایام ماه مبارک رمضان در شب قدر مقدر می شود.
وی با نقل داستانی از حضرت موسی ابراز داشت: حضرت موسی(ع) از خداوند قرب او را درخواست کرد که خداوند قرب خود را در بیداری در شب قدر معرفی کرد.
کارشناس امور دینی با بیان این که حضرت موسی رحمت خداوند را از او خواستار شد، تأکید کرد: خداوند در جواب حضرت موسی فردی را مورد توجه رحمت خود معرفی می کند که در شب قدر به فقرا و مساکین کمک کند و همچنین کسی که صدقه دهد در این شب از صراط عبور خواهد کرد.
وی با اشاره به درخواست حضرت موسی مبنی بر در خواست درختان و میوه های بهشتی افزود: خداوند در جواب حضرت موسی فرمود که «نعمت های بهشتی به کسی می رسد که در شب قدر تسبیح و ستایش خداوند را به جا آورد» و همچنین خداوند راه نجات از آتش را استغفار در این شب معرفی کرد.
این استاد حوزه با ادامه روایت در درخواست های حضرت موسی از خداوند گفت: در این روایت خداوند رضای خود را که بالاترین درجه است به شخصی اختصاص می دهد که دو رکعت نماز در شب های قدر به جا آورد.
ضرورت دارد که انسان هر هفته یک بار شب زنده داری کند
حجت الاسلام موسوی با اشاره به دستاورد های مهم شب قدر گفت: در روایات توصیه شده که مسلمانان هفته ای یک بار روزه گرفته و یک شب را احیا گیرند که برای حفظ دستاورد های شب قدر بسیار مفید است.
وی ابراز داشت: عبادت به شناخت از دین نیاز دارد که خوارج و وهابیان بدون حتی شناخت اجمالی به عبادت می پردازند که نتیجه آن جنایاتی است که در اکنون مشاهده می کنیم؛ پس باید از خداوند در خواست کنیم که شناخت از دین خود را به ما عنایت کند.
این استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به اهمیت مطرح شدن مسائل علمی در شب های قدر گفت: توصیه شده که بهترین عمل در شب های قدر پرداختن به مسائل علمی است که این منابر و مجالس سخنرانی و یا پخش بروشور هایی در بین مردم می تواند مباحث علمی را مطرح کند./9704/ت302/غ
ارسال نظرات