۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۷۸۶۶۳
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(21)؛

آیت الله موسوی جزایری: اهل بیت پیشوا و سکان دار تقوای الهی هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که اهل بیت(ع) پیشوا و سکان دار تقوای الهی هستند، ابراز داشت: اهل بیت(ع) مسیر زیبای تقوا را در پیش روی ما گذاشته اند اما چرا باید به مسیری برویم که گمراهی و ضلالت در آن موج می زند و خود را شیعه امام علی(ع) نامگذاری کنیم.
آيت الله موسوي جزايري، سيماي سحرخيزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیست و یکمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، با اشاره به عبارت «وَاَشْهَدُ اَنَّکُمُ الاْئِمَّةُ الرّاشِدُونَ الْمَهْدِیُّونَ الْمَعْصُومُونَ الْمُکَرَّمُونَ الْمُقَرَّبُونَ الْمُتَّقوُنَ الصّادِقُونَ الْمُصْطَفَوْنَ الْمُطیعُونَ لِلّهِ الْقَوّامُونَ بِاَمْرِهِ الْعامِلُونَ بِاِرادَتِهِ الْفاَّئِزُونَ بِکَرامَتِهِ اِصْطَفاکُمْ بِعِلْمِهِ وَارْتَضاکُمْ لِغَیْبِهِ وَاخْتارَکُمْ لِسِرِّهِ وَاجْتَبیکُمْ بِقُدْرَتِهِ وَاَعَزَّکُمْ بِهُداهُ وَخَصَّکُمْ بِبُرْهانِهِ»، اظهار داشت: معنای حقیقی و اصیل تقوا در وجود ائمه اطهار(ع) خلاصه می شود.

 

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به عبارت « الْمُتَّقوُنَ»، ابراز داشت: تقوا به معنای خویشتن داری از گناه است که بوسیله قوه در برابر عوامل گناه انجام می شود.

عوامل گناه تأثیرگذار و وسوسه انگیز هستند

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این عوامل گناه تأثیرگذار و وسوسه برانگیز هستند، بیان داشت: عدم تربیت دینی صحیح سبب گرفتاری در دام گناه و خطا می شود.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با بیان این که تقوا و خویشتن داری از گناه به سادگی به دست نمی آید، تصریح کرد: برای دستیابی به تقوا باید سلسله مراتب تربیت دینی را بگذرانیم و به طور صحیح در مسیر آن گام بگذاریم.

تقوا سختی و مشقت راه آخرت را آسان می کند

آیت الله موسوی جزایری به تشریح فواید دنیوی و اخروی تقوا پرداخت و گفت: راه آخرت بسیار طولانی و طاقت فرسا است که در این مسیر تنها زاد و توشه تقوا می تواند مسیر را برای ما آسان کند و عدم برخورداری از تقوا سبب گرفتاری می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: تقوا آثار دنیوی نیز دارد و مردم اگر اهل تقوا بشوند درهای آسمان گشوده خواهند شد و برکات و نعمت های بسیار الهی در اختیار بندگان قرار می دهند اما برخی راه نورانی تقوا را ترک کرده و به سوی مسیر تاریک و ظلمانی ظلم و ستم می روند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان به ویژگی های انسان با تقوا از زبان حضرت امام علی(ع) اشاره و تصریح کرد: امام علی(ع) در «خطبه امامه» بیش از یکصد ویژگی درباره انسان با تقوا را تشریح می کند که هر کدام از این ویژگی ها قله ای مرتفع از کمالات و خوبی ها است.

اهل بیت پیشوا و سکان دار تقوای الهی هستند

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که اهل بیت(ع) پیشوا و سکان دار تقوای الهی هستند، ابراز داشت: اهل بیت(ع) مسیر زیبای تقوا را در پیش روی ما گذاشته اند اما چرا باید به مسیری برویم که گمراه و ضلالت در آن موج می زند و خود شیعه امام علی(ع) نامگذاری کنیم.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: شیعه امام علی(ع) دروغ نمی گوید، مسخره نمی کند، حلال و حرام را رعایت می کند و به حقوق دیگران تجاوز نمی کند اما در برهه کنونی برخی با نام شیعه علی(ع) حلال و حرام را رعایت نمی کنند و برای رسیدن به مالی حرام حاضراند هرکاری را انجام دهند.

مال حرام شاید رزق خوبی برای انسان باشد اما همه آن خیالات و توهم است

آیت الله موسوی جزایری در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر این که مال حرام شاید رزق خوبی برای انسان باشد اما همه آن خیالات و توهم است، خاطرنشان کرد: سر دیگران کلاه می گذاریم، حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال می کنیم و در محافل فریاد می زنیم که شیعه علی(ع) هستیم؛ شیعه علی مال حرام نمی خورد و تقوای الهی را به مال حرام و ناپاک نمی فروشد./9461/پ201/ب

ارسال نظرات