۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۷۹۴۳۳
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(26)؛

آیت الله موسوی جزایری تأکید کرد؛ ضرورت قیام برای امام زمان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با اشاره به نام «قائم آل محمد(عج)» و قیام برای امام زمان(عج)، ابراز داشت: وقتی نام «قائم آل محمد(عج)» شنیده می شود مستحب است که برای احترام به امام زمان قیام و به منزله احترام از جای خود بلند شویم و دست بر روی سر قرار دهیم.
آيت الله موسوي جزايري در سيماي سحرخيزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بیست و ششمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، با اشاره به عبارت «وَاَشْهَدُ اَنَّکُمُ الاْئِمَّةُ الرّاشِدُونَ الْمَهْدِیُّونَ الْمَعْصُومُونَ الْمُکَرَّمُونَ الْمُقَرَّبُونَ الْمُتَّقوُنَ الصّادِقُونَ الْمُصْطَفَوْنَ الْمُطیعُونَ لِلّهِ الْقَوّامُونَ بِاَمْرِهِ الْعامِلُونَ بِاِرادَتِهِ الْفاَّئِزُونَ بِکَرامَتِهِ اِصْطَفاکُمْ بِعِلْمِهِ وَارْتَضاکُمْ لِغَیْبِهِ وَاخْتارَکُمْ لِسِرِّهِ وَاجْتَبیکُمْ بِقُدْرَتِهِ وَاَعَزَّکُمْ بِهُداهُ وَخَصَّکُمْ بِبُرْهانِهِ»، اظهار داشت: حضرت امام زمان(عج) مصداق بارز « الْقَوّامُونَ بِاَمْرِهِ» هستند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به نام «قائم آل محمد(عج)» و قیام برای امام زمان(عج)، ابراز داشت: وقتی نام «قائم آل محمد(عج)» شنیده می شود مستحب است که برای احترام به امام زمان قیام و به منزله احترام از جای خود بلند شویم و دست بر روی سر قرار دهیم.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: هرگاه دعبل خزاعی، شاعر امام رضا(ع) در محضر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اشعاری را درباره امام زمان(عج) می خواندند و از لفظ «قائم آل محمد(عج)» استفاده می کرد، حضرت رضا(ع) از جای خود بلند می شدند و به منزله احترام دست را بر روی سر قرار می دادند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: حضرت امام صادق(ع) می فرمایند «امام زمان(عج) در زمان غیبت از لفظ «قائم آل محمد(عج)» بسیار خشنود و خوشحال می شوند و حضرت امام زمان(عج) نگاه عنایت آمیزی به شخصی که این کلمه را بر زبان می آورد نگاه می کند.»

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: قیام برای امام زمان(عج) به منزله ادای احترام و ارادت و اعلام آمادگی برای جهاد و شهیدشدن در رکاب حضرت مهدی(عج) است.

آیت الله موسوی جزایری به دوران ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) اشاره و تصریح کرد: وقتی که امام زمان(عج) ظهور می کنند 313 یار به تعداد لشکریان پیامبر(ص) در جنگ بدر از سراسر عالم به امام زمان(عج) ملحق می شوند که همه آنها از اولیاء الله هستند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان در دوران ظهور عقل های مردم کامل می شود، ابراز داشت: در دوران ظهور رشد عقلی و فهم مردم شکوفا می شود و به درجه بالایی می رسد و کینه و دشمنی ها از بین می رود و تا جایی به اوج خود می رسد که همه حیوانات در کنار هم با صلح و صفا زندگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: در دوران ظهور ضعف، خستگی و سستی از دل ها خارج می شود و قلب های همه مردم همچون کوهی استوار و راسخ می شود و از نظر اقتصادی و معیشتی خداوند متعال چنان برکات خود را نازل می کند که اوضاع اقتصادی شکوفا و وضعیت زندگانی مردم قدرتمند می‌شود.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: حضرت امام زمان(عج) با پرچم جد بزرگوار خود حضرت رسول الله(ص)، انگشتر حضرت سلیمان(عج) و سنگ و عصای حضرت موسی(ع) ظهور خواهند کرد./9461/پ203/س

ارسال نظرات